Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Jeg håper jeg kan få rask svar på spørsmålet mitt. Da dette er en smule ekkelt....

Jeg våknet i går natt ved at det stakk i låret og at det straks begynte å klø. Jeg gikk ut på badet for å titte nærmere på det, der fant jeg et rødflammende område med noe som lignet på en hard vannblemme i midten. Området var som en tikrone. Jeg ble nygjerring og fant frem en pinsett. Fordi den kulen i midten var så hard tenkte jeg at det kanskje kunne være en overvintret flått fra stallen jeg hadde vært i tidligere på dagen. Dog måtte den ha vært veldig liten og lys. Jeg fikk tak i denne kulen og vred rundt og ut. Da fikk jeg med en lang ca 5 cm slimtråd (gulhvit) som umiddelbart etter at jeg slapp den forsvant. Området hvor jeg dro ut denne slimtråden var ikke vått og det var heller ingen merker etter denne slimtråden noe annet sted i rommet. Altså virker det som at den forsvant inn i huden igjen..... og da er det jeg begynner å lure på om jeg kan ha noen slags form for hudormer eller noe sånt...Området rundt dette stedet er fremdeles veldig ømt, men ser nå mer ut som et lite stikk, dog ikke så hovent bare litt rødt. Hva kan dette være.

Til opplysning var jeg i Brasil for to år siden som jeg vet har sånne litt ekle hudormer. Men kan de oppbevare seg i kroppen min i så lang tid? Har du noen annen ide om hva det kan ha vært. Kan det være en betent lymfetråd?? Hadde det ikke vært for den "tråden" jeg dro ut på ca 5 cm som bare forsvant hadde jeg tatt dette for en hvilken som helst annen litt øm kvise. Kan jeg gå til lege og få et ormemiddel som tar knekken på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41820-hudorm-lymfetr%C3%A5d-p%C3%A5-avveie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære Hedda,

Det du forteller kan ha vært en seig tråd som bestod av slim og puss, som rett og slett bare skvatt tilbake da du slapp den med pinsetten. Alternativt, noe jeg tror mindre på, kan ha vært en orm som du har plukket opp i Latin Amerika da du var der. Som sagt høres det lite sannsynlig, men jeg har ingen mulighet til å si en bastant nei bare på grunn av det du forteller. Det finnes noen små ormer i tropiske strøk som kan forekomme i hud og forårsake betennelses og allergiske reaksjoner. Jeg kjenner ikke til om de kan overleve så lenge uten å forårsake symptomer. Hvis det forekommer igjen bør du få en henvisning til en av våre spesialister som har greie på tropiske sykdommer.

Vennlig hilsen

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære Hedda,

Det du forteller kan ha vært en seig tråd som bestod av slim og puss, som rett og slett bare skvatt tilbake da du slapp den med pinsetten. Alternativt, noe jeg tror mindre på, kan ha vært en orm som du har plukket opp i Latin Amerika da du var der. Som sagt høres det lite sannsynlig, men jeg har ingen mulighet til å si en bastant nei bare på grunn av det du forteller. Det finnes noen små ormer i tropiske strøk som kan forekomme i hud og forårsake betennelses og allergiske reaksjoner. Jeg kjenner ikke til om de kan overleve så lenge uten å forårsake symptomer. Hvis det forekommer igjen bør du få en henvisning til en av våre spesialister som har greie på tropiske sykdommer.

Vennlig hilsen

Kjære Hedda,

Vennlig hilsen

Men hva med at det plutselig stakk i låret og ble veldig betent. Dessuten synes jeg det er rart om det bare var puss og slim jeg dro i da dette ikke forårsaket noe vått området rundt blemmen etterpå. Det var mao ikke direkte slimete.

Men bare for min egen trygghets sin skyld, er det mulig å få noe slags form for ormemiddel jeg kan ta for å være på den sikre siden. Jeg synes ikke det å ha orm i meg er så veldig behagelig tanke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...