Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min datter har periodevis i 6 år av sitt 10-årige liv hatt kroniske plager med sviende underliv.

Hun er til tider ganske rødflammet rundt urinrøret, det stikker noe grusomt når hun tisser, hun kan ikke ha klær på seg når det står på som verst. Hun hyler av smerte når det setter igang.

Når går plagene ut over psyken hennes, hun er hjemme fra skole, kan ikke delta i noen som helst for for aktiviteter. Jeg er redd for henne!!!

Ingen har kunnet hjelpe henne!!

Legene sier det "sannsynligvis" dreier seg om små rifter rundt tissehullet som oppstår pga bruk av toalettpapir etc. - Hun er jo såvidt i kontakt med huden når hun tørker seg.

Vi har fått eksemsalven Terra Cortril for å smøre med. Den hjelper i korte perioder av dagen, men da må vi smøre skikkelig tykt, og det er jo ikke bra???

For to år siden gjennomgikk hun gynekologisk undersøkelse under full narkose. Legen fant ingenting!

Det er sendt inn flere prøver av utflod etc og konstatert at det ikke dreier seg om infeksjon eller sopp.

Plagene er verst om vinteren når strømpebuksa kommer på.

Håper på svar. Vi er i ferd med å gi opp!

Dersom du ikke kan hjelpe oss, vil vi sette stor pris på om du kunne sende dette videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41904-10-%C3%A5r-og-sviende-underliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære sebas

Dette har vel sammenheng med meget ømfindtlig hud som lett blir sår. Jeg går ut fra dere har prøvet alt med å unngå kunstfiber i truser og strømpebukser og ikke for tettsittende bukser.

Jeg sender denne problemstillingen over til kollega og barnelege Thor-Øistein Endsjø.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...