Gå til innhold

Er jeg gravid igjen?


Gjest mor til 1

Anbefalte innlegg

Gjest mor til 1

Hei.

For snart 8 mnd. siden ble jeg mor til ei fin jente. Alt gikk greit. I begynnelsen av forrige mnd. fikk jeg mensen igjen, tror jeg. Den var akkurat sånn som den var før. Men nå har det gått 14 dager "over" denne mnd. Er jeg blitt gravid igjen? Da jeg var på 6-ukers-kontroll hos legen (etter fødselen) fortalte hun at det kunne hende jeg kom til å få noe som minte om mensen, men selv om det da gikk en stund etter dette betød det ikke at jeg var gravid. Men hun antydet at dette isåfall ville komme ganske tidlig etter fødselen. (Nå er det som sagt gått 8 mnd). Fra den datoen som mensen egentlig skulle kommet, og ca 1uke frem, hadde jeg veldig vondt i magen, mulig det var mensliknende smerter, selv om jeg ikke pleier å ha vondt. Håper inderlig noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det blødningen som din lege siktet til, er sansynligvis den man får et par uker etter fødselen. Jeg kan ikke skjønne hva hun ellers siktet til. Har du hatt en mensbløding, kan det godt ta litt tid før syklusen stabiliserer seg igjen. Det du kjente kan ha vært eggløsningen. Ellers synes jeg du skulle ta en gravitest hvis du er usikker. Det er forøvrig ikke så uvanlig at mensen endrer seg etter at man har fått barn. Som oftest får man mindre smerter hvis man er vant med store smerter. Noen opplever at de blør mer/mindre enn vanlig.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...