Gå til innhold

Har jeg rett til å få dekt fjerning av overskuddshud på magen?


misa

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hørt at kvinner som har hatt flerbarnsfødsler kan få dekt utgifter til å fjerne overskuddshud på magen, og lurer på om jeg også kan ha rett til dette.

I 1998 fikk jeg et barn som var tanatophor dverg, dette førte til en enorm produksjon av fostervann og dermed også en veldig rask økning av "mage-omfanget" fundusmålet mitt økte med 7 cm på 4 dager, dermed har jeg fått veldig mye strekkmerker og slapp hud som henger på magen.

En operasjon for å fjerne slapp hud koster veldig mye og derfor lurer jeg som sagt på om jeg kan ha rett til å få en operasjon dekt på trygdekassen.

På forhånd takk

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dersom legen din henviser deg til operasjon i det offentlige helsevesen, så blir det dekket på samme måte som andre operasjoner (over sykehusbudsjettet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

For å svare på en litt annen måte. En får ikke penger av trygdeetaten for å betale for operasjonen på en privat klinikk, men du kan søke om å få gjort inngrepet på en plastiskkirurgisk avdelig ved et offentlig sykehus (det vil være gratis for deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...