Gå til innhold

fars rettigheter i forbindelse med fødsel


hannes

Anbefalte innlegg

Jeg skal om kort tid ha planlagt keisersnitt. Det betyr jo at jeg blir noe redusert en stund. Blant annet vil jeg ikke være i stand til å bringe/hente min nesten to år gamle sønn i barnehagen, og det vil være vanskelig å være alene med han så lenge jeg har forbud mot å løfte han. Min man får muligens ikke betalt permisjon fra arbeidsgiver i forbindelse med fødsel. Dersom han skal jobbe fullt de første ukene, klarer han knapt å hente/bringe innenfor barnehagens sengetid, og to-åringen får uforsvarlige lange dager i barnehagen. I tillegg kommer det jo at en del av de prosjektene han må jobbe på krever en del overtid. Dette er jo vanligvis noe vi deler på. Hvilke muligheter har far når mor er noe invalidisert for en periode. Er ferie eller ulønnet permisjon eneste alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ja, hvis ikke arbeidsgiver ser seg tjent med å "påskjønne" sin arbeidstaker med lønnet permisjon, så blir ulønnet perm eller ferie eneste alternativ. Men han kan jo godt forsøke å få arbg. til å innse det smarte med å belønne dyktige medarbeidere på den måten å gi dem litt fleksibilitet i slike tilfeller, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...