Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg fikk plutselig mange forskjellige allergier når jeg var en 12-13 år, men har i di siste årene nå blitt mye bedre ovenfor det meste.....tilogmed sluttet å reagerer på enkelte ting..(er nå 28)..Pelsdyr er det jeg ikke lenger reagerer på......men så er jeg jo ikke så mye sammen med sånne heller da...

Det jeg lurte på er, min datter vil så gjerne ha katt....vil det være smart å annskaffe det, eller vil jeg da få "tilbakefall" på allergien?

Takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41942-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære yellow

Hvis du hadde en type allergi med positive allergitester mot bl.a. dyr er det nok en fare for at du kan få tilbakefall hvis du får en katt i huset. Katter virker spesielt sterkt på allergikere og fører ofte til rask utvikling av allergi eller tilbakefall av en "slumrende" allergi. Dessverre.

Noe du også bør tenke på er at det er vanskelig og vondt å kvitte seg med et dyr man er blitt glad i - da er det bedre å ikke skaffe seg dyret i første omgang. Kanskje datteren din kunne bli fornøyd med akvariefisker??

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41942-allergi/#findComment-157677
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...