tvil Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Jeg er plaget med urinveisinfeksjon en til to ganger i året. Forlite til at jeg kan knaske forebyggende medikamenter daglig, synes jeg. Nå har jeg fått det atter en gang, og har ikke lyst å gå på antibiotikakur. Folk rundt meg synes å få infeksjonen til å gå over av seg selv. Er dette mulig? Med f.eks. større doser c-vitamin, tranebærkapsler og selvfølgelig vann? Må jeg samtidig ligge til sengs, eller er det mulig å gjøre dette samtidig som jeg går på jobb? Jeg har prøvd, men synes ikke jeg blir noe bedre. Må jeg kapitulere og ta en antibiotikakur, likevel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41964-alternativ-behandling-til-urinveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Hei, Urinveisinfeksjoner lar seg vanligvis relativt greit å behandle med antibiotika. Men hvis de har en så markert tendens til å komme tilbake er det grunn til å spøre hvorvidt det er noe baken- eller underliggende årsaker til det. Jeg ville anbefale at du forteller din lege om dette og spør om det er bare tilfeldig at du har såpass ofte urinveisinfeksjoner. Alternative behandlinger har vært forsøkt, men uten større suksess. Jeg tror ikke noe større på C-vitamin eller tran som spesifikk behandling, selv om de er sikkert nyttige for å understøtte immunforsvaret. Vanligvis er det ikke nødvendig med hverken sengeleie eller å være borte fra jobb, selv om det hender at en får feber og føler seg såpass uvel at det er vanskelig å greie jobben. Jeg er enig med deg når det gjelder forebyggende medisiner. Ikke gjør det. På den andre siden de fleste av de antibiotika preparater som brukes ved urinveisinfeksjoner er ganske uskyldige, og behandlingen er enkel og kortvarig. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41964-alternativ-behandling-til-urinveisinfeksjon/#findComment-157773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Basseluska Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg har urinveisinfeksjon ca. 1 gang i året, kanskje litt sjeldnere. Nå sist merket jeg første tegn like før jul. Jeg spurte faktisk om råd her på DOL, og bl bl. a. rådet til å kjøpe tranebærkapsler hos helsekost. Hadde ikke så stor tro på det, men jeg kjøpte det, og det hjalp! Må legge til at jeg fikk begynt på kapslene allerede samme dagen som jeg kjente de første symptomene, slik at infeksjonen hadde vel ikke kommet så langt, det har sikkert litt å si. Vel, allerede neste dag merket jeg at det ble bedre, og etter endt kur (fulgte dosen på esken) var jeg heeeelt fin igjen, og har ikke kjent noe siden. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41964-alternativ-behandling-til-urinveisinfeksjon/#findComment-157774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.