Gå til innhold

Dårlig behandlet av min manns familie.


Solrun

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er vanskelig å svare videre på dette nå iom at du ikke kommer med eksempler på hva de sier og gjør som sårer deg. 

Et lite tips for å komme inn i varmen :

 Vær litt smart. Litt smisking er lurt. - Skryt av sønnen hennes.  Fremhev de gode egenskapene hans . Styr unna de fantastiske sengeegenskapene, men rent bortsett fra det så skryt av de gode egenskapene i en setting hvor det er naturlig å gjøre det. De fleste mødre vil elske det :)

Ikke betro deg om problemer dere måtte ha i hvert fall. Det er vel noe av det verste du kan gjøre. 

Vær litt oppmerksom. Kjøp med deg en blomsterbukett, tilby deg hjelp med oppvasken osv. Send en melding på bursdagen hennes. 

De fleste er enkle sånn og det skal ikke så mye til. 

Når det gjelder svigerfar som det er vanskelig å få noen mening ut av, så er han jo mann og skjønner kanskje ikke hva som foregår mellom dere kvinnfolk, men jeg vil tippe han synes det er utrivelig hvis han registrerer en misstemning mellom dere.  

Slik situasjonen er nå hvor du så tydelig har signalisert at du ikke vil ha noe med dem å gjøre, så tror jeg det må bli opp til deg å ta det første skrittet. 

Du har rett i at du ikke bør ha for store forhåpninger da det kan se ut til å at du aller mest savner en mor, men du skylder kjæresten din og forholdet deres og prøve å gjøre det beste ut av det. 

Jeg våger ikke å skrive om flere ting hun har utsatt meg for. Jeg er redd det skal kjennes igjen.☺️ Men for meg er de tingene jeg ikke har nevnt her verre.

Jeg/ vi har gitt gaver i fleng. Flotte julegaver som jeg har lagt min flid i. Morsdagsgaver, god bedringsgaver, bursdagsgaver. Fine gratulasjonsmeldinger på veggen på Facebooken hennes ( som hun ikke svarer eller tar liker på), Når de har vært hos oss, har jeg laget den beste maten jeg får til, disket opp. Hatt det fineste sengetøyet og håndkleene vi har. Ja, alt jeg kan. 

Ingen skal kunne si at jeg har gjort det jeg kan for at de skal ha det greit her. Men jeg har ikke fått hjerteplass likevel. Rart...😀Jeg har nok aldri strevd så mye som med den familien for å bli godtatt. 

Men jeg må nok bite i det sure eplet. Hun ville ikke eller kunne ikke av en grunn som kanskje ikke engang er mitt bord.

Jeg prøver så godt jeg kan å gjøre det beste ut av det. Men fy søren så tøft. Og jeg kunne ønske vi klarte det bedre enn vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
8 minutter siden, Solrun skrev:

Jeg våger ikke å skrive om flere ting hun har utsatt meg for. Jeg er redd det skal kjennes igjen.☺️ Men for meg er de tingene jeg ikke har nevnt her verre.

Jeg/ vi har gitt gaver i fleng. Flotte julegaver som jeg har lagt min flid i. Morsdagsgaver, god bedringsgaver, bursdagsgaver. Fine gratulasjonsmeldinger på veggen på Facebooken hennes ( som hun ikke svarer eller tar liker på), Når de har vært hos oss, har jeg laget den beste maten jeg får til, disket opp. Hatt det fineste sengetøyet og håndkleene vi har. Ja, alt jeg kan. 

Ingen skal kunne si at jeg har gjort det jeg kan for at de skal ha det greit her. Men jeg har ikke fått hjerteplass likevel. Rart...😀Jeg har nok aldri strevd så mye som med den familien for å bli godtatt. 

Men jeg må nok bite i det sure eplet. Hun ville ikke eller kunne ikke av en grunn som kanskje ikke engang er mitt bord.

Jeg prøver så godt jeg kan å gjøre det beste ut av det. Men fy søren så tøft. Og jeg kunne ønske vi klarte det bedre enn vi gjør.

Ok, jeg prøvde å lese litt mellom linjene iom at det ikke kommer frem hva som har blitt sagt og gjort.

Kanskje har du gjort ditt aller beste og kanskje er det ikke mulig å bli godtatt der. Eller kanskje er du godtatt, men  ikke skjønner det selv pga din sårbarhe.

Det er vanskelig å si for meg som ikke kjenner hele situasjonen. 

Uansett da så ville jeg ha fokusert først og fremst på forholdet mellom deg og mannen din og det er innebærer nok at du må svelge noen kameler. Du må la han få være i fred ang denne saken nå.

Ikke gjør det til et større problem enn det er. Dette er mennesker du skal møte bare av og til , men forholdet til kjæresten er såpass viktig at du klarer å gjøre stor sak ut det.

Lykke til :)

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, jeg prøvde å lese litt mellom linjene iom at det ikke kommer frem hva som har blitt sagt og gjort.

Kanskje har du gjort ditt aller beste og kanskje er det ikke mulig å bli godtatt der. Eller kanskje er du godtatt, men  ikke skjønner det selv pga din sårbarhe.

Det er vanskelig å si for meg som ikke kjenner hele situasjonen. 

Uansett da så ville jeg ha fokusert først og fremst på forholdet mellom deg og mannen din og det er innebærer nok at du må svelge noen kameler. Du må la han få være i fred ang denne saken nå.

Ikke gjør det til et større problem enn det er. Dette er mennesker du skal møte bare av og til , men forholdet til kjæresten er såpass viktig at du klarer å gjøre stor sak ut det.

Lykke til :)

Takk😊

Og takk for at du ville gå denne "veien" med meg i dag, sånn at jeg fikk luftet og reflektert rundt tanker og følelser. Tusen takk 😊 Jeg jobber mot målet og prøver å holde rett fokus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Solrun skrev:

Takk😊

Og takk for at du ville gå denne "veien" med meg i dag, sånn at jeg fikk luftet og reflektert rundt tanker og følelser. Tusen takk 😊 Jeg jobber mot målet og prøver å holde rett fokus. 

Jeg synes du viser en beunderingsverdig evne til å både å ta i mot og svare på konstruktiv og til dels småkrass kritikk i denne tråden. Det vitner om at du har god evne til å justere deg og se en sak fra flere sider, og trolig ikke har særlig overfølsomme tær, med tanke på problemstillingen! :)

Anonymkode: 39b52...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du viser en beunderingsverdig evne til å både å ta i mot og svare på konstruktiv og til dels småkrass kritikk i denne tråden. Det vitner om at du har god evne til å justere deg og se en sak fra flere sider, og trolig ikke har særlig overfølsomme tær, med tanke på problemstillingen! :)

Anonymkode: 39b52...37c

Takk for gode ord.😉 Jeg prøver så godt jeg kan. Jeg kan være følsom på ting, men når det blir gjort på en saklig måte, så hjelper det. Jeg får også tid til å tenke og vurdere når en sitter slik å skriver. Noen ganger må en få litt press for å klare å se ting på en ny måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest hele tråden her,

ville bare si at av og til som oftest må man vel bare akseptere folk for den de er. Folk er forskjellige. Kanskje å ikke prøve for hardt å gjør deg til lags med noen som hele tiden gir uttrykk for motstand. Selv om du skulle ønske og du kunne trengt at svigermor var vamere/imøtekommende. Kanskje hun prøver på sitt vis ? Eller kanskje ikke. Akseptere og gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, cathlin skrev:

Har ikke lest hele tråden her,

ville bare si at av og til som oftest må man vel bare akseptere folk for den de er. Folk er forskjellige. Kanskje å ikke prøve for hardt å gjør deg til lags med noen som hele tiden gir uttrykk for motstand. Selv om du skulle ønske og du kunne trengt at svigermor var vamere/imøtekommende. Kanskje hun prøver på sitt vis ? Eller kanskje ikke. Akseptere og gå videre.

Kloke ord, synes jeg. 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...