Gå til innhold

Ubehag i venstre lunge...

Anbefalte innlegg

Gjest veslejenta

Jeg har siden i sommer hostet en del og har mye slim i halsen om morgenen. Nå de siste 2-3 ukene har jeg hatt ubehag i venstre lunge og bak på ryggen på samme side. Stikker litt av og til. Er ikke forkjølet. Jeg er en dame på 36 år, jeg har røkt siden jeg var 17 år, 20 om dagen de siste 10 årene. Jeg har nok røkt ganske mye på grunn av vonde depresjoner. Nå er jeg litt redd og vurderer å gå til lege. Hva skjer med meg...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42005-ubehag-i-venstre-lunge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Mye hoste er et av resultatene av mye røyking. Og når man hoster mye, kan man lett få muskelsmerter, som kan være slik du beskriver. Jeg foreslår at du tar en tur til legen for å få undersøkt slimet du hoster opp. Kanskje kan det dreie seg om en infeksjon f eks. Du bør også be om råd og hjelp for å slutte å røyke ( dette vet du sikkert !), og samtidig kanskje finne andre løsninger på depresjonsproblemet. Jeg vet at det å røyke ofte kan være en trøst under depresjoner, men når man tenker på alt det andre røyken fører med seg, bør man søke hjelp for å slutte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42005-ubehag-i-venstre-lunge/#findComment-157720
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...