Gå til innhold

føflekker til besvær

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 29 år, har to barn, den yngste vel 4 mnd. Kroppen forandrer seg jo endel under svangerskap og i tiden etter. Men jeg klarer ikke å slå meg helt til ro med tilstanden til noen av føflekkene jeg fikk under svangerskapet. Noen av dem vokser, klør og stikker. Området omkring er hovent og rødt. Det virker som om blodsirkulasjonen til føflekkene har økt enkelte steder. Det har blitt en "klynge" med føflekker konsentrert omkring halsområdet på venstre side, der har jeg nå mange små føflekker. Fra før har jeg problemer på det området, da en muskel ble skadet i kanalen mellom øret og halsen ved en operasjon. Jeg er også revmatisk (min egen diagnose) og hovner opp i muskler og får smerter i musklene når det er værskifte, bl.a ved snø, vind og kulde. Kan dette være årsaken til de slemme føflekkene mine? De områdene på kroppen som blir mest utsatt er de som en gang tidligere har hatt en slags fysisk påkjenning. Jeg kan være temmelig "lammet" noen ganger, og opphovnet så det er målbar forskjell.

Kan dette gjøre føflekkene mine snåle?

Jeg går ikke til legen min her med dette problemet, da får jeg et svar jeg ikke vil ha.

Noen av føflekkene jeg hadde før svangerskapet har vokst betraktelig, og de klør innimellom. Men stikkingen og smertene har kommet nå i senere tid.

Jeg vet jeg burde la noen se på dem, men jeg hører her inne først, om dere har noen formening om saken.

Som en tilleggsopplysning er jeg noe overvektig, men det er kanskje irrelevant?

Håper dere kan gi meg en pekepinn, og forklar det gjerne på "legespråket".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42009-f%C3%B8flekker-til-besv%C3%A6r/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

• 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...