Gå til innhold

PTSD Bordeline Synspunkter


xerox2017

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, xerox2017 skrev:

Oppdatering på min situasjon:

Nå i påska (torsdag) sendte hun mld om at hun kom innom strax for å hente noe hun trengte i påska. Ok sa jeg, men tingene dine er plassert i garasjen. Hun mente at det var mye i huset som enda ikke var pakket, og dum som jeg va ga jeg henne koden til huset før jeg dro bort, slik at hun selv kunne se at jeg hadde pakket bort hennes saker.

Sjokket var stort da jeg kom hjem dagen etterpå, og så hva hun hadde gjort i huset. Hun hadde tatt ut serveringsfat, vaser og dåpstingene til mine barn fra et vitrineskap som jeg fikk av min mor, og tatt med seg skapet. Hun hadde også rasert garderoben til min datter på 13 år (hennes tidligere garderobe) og tømt 16 trådkurver med klærne til jenta på gulvet og tatt med seg kurvene. Stangen med kjoler var skrudd ned fra veggen og kjolene lå kastet på gulvet. Enda jeg sa ifra tidligere om at garderobesystemet tilhørte huset, og det fikk hun ikke ta. Hun hadde skrudd ned ei hylle på stua som var min slik at tapeten på veggen var delvis revet opp. Hun hadde tatt flere ting i huset som var mitt, og flere ting som hun hadde gitt til min datter i gave tidligere. Dratt møbler bortover gulvet slik at parketten hadde dype spor/rifter. Helt i sjokk egentlig både jeg og min bror som var med å så dette.

Hun prøvde å ringe meg den dagen også, men jeg tok ikke tlf. Det gikk noen timer så dukket hun opp, og det ble en liten diskusjon foran både min bror og far (satt ute hos min far som er nabo) når hun kom. Igjen påpekte hun hvor umulig jeg var å forholde meg til, og at det var vår felles bolig inntil hun hadde flyttet ut alt. Var ikke villig til å høre på noe av mine argumenter, så jeg sa bare at dette gidder jeg ikke å diskutere mere, og du er uønsket på min eiendom nå i påska. Dette hørte hun ikke på, å gikk bortover tim min eiendom (jeg hadde skiftet kode på døra igjen, så inn i huset kom hun seg ikke) Jeg ringte politiet, og de skulle sende en patrulje asap. Hun kom fort tilbake da hun trolig så at jeg hadde skiftet kode på døra, og sa bare at jeg fikk ta kontakt senere. Politiet rakk ikke å komme før hun dro, så jeg «avbestilte» dem.

Fikk dagen etter (nå lørdag) mld fra henne om hvor respektløst jeg behandlet henne, og at hun hadde behandlet meg som likeverdig menneske hele veien. Hun begynte å bli lei av at jeg behandlet henne slik, og forventet at det gikk å samarbeide om ting fremover…..

Jeg svarer ikke på slikt, og det er siste jeg har hørt.

Ville vurdert å anmelde henne, selv om det er litt i grenseland siden du gav henne koden til huset. 

 

Endret av cathlin
Derfor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, xerox2017 skrev:

 

Bare vær glad dere ikke har felles barn slik at du ikke trenger å ha noen kontakt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 16. april 2017 den 17.19, frosken skrev:

Ja, man sitter fort igjen med inntrykk av noen negative holdninger rettet mot mennesker med EUPF ut i fra denne typen diskusjoner. Jeg skulle ønske at man avsto fra å trekke diagnostisering inn i diskusjonen, da det er enkelt å gi råd i forhold til den konkrete situasjonen uten. Jeg aner ikke noe om hvilke holdninger de som skriver reelt sett har i forhold til mennesker med EUPF, men måten diagnosen trekkes inn i slike diskusjoner er egnet til å bidra til stigmatisering.

Fint at flere legger merke til det. 

Anonymkode: f115a...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...