Gå til innhold

misfornøyd med brystoperasjon

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for ca. 3 mnd. siden lagt inn silikon i brystene. Nå er det snart tid for å komme tilbake på en "etter-sjekk". Jeg vurderer å klage, men vet ikke helt om jeg kan oppnå noe med det. Grunnen er at brystene er forskjellige av størrelse, jeg har mistet følelsen i store deler av huden spesielt på det ene brystet og arrene har blitt helt harde. Dette er ting jeg ikke fikk noen advarsel om at kunne skje, før jeg tok operasjonen. Noen som har lignende opplevelser, eller som vet om jeg har rett til ny operasjon eller penger tilbake?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42026-misforn%C3%B8yd-med-brystoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette burde du ha blitt advart mot. Men heldigvis har du et års garanti så det er bare å klage på 3-mndkontrollen. Men det kan ta lang tid før hudfølelsen ikommer tilbake.

Vent ut nesten hele garantiåret før du ev. reopererer i tilfelle mer skjer, det ville i hvertfall jeg ha gjort.

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

At arrene er harde etter 3 måneder forekommer ganske ofte, men de blir vanligvis bra med tiden. Hvis de mot formodning skulle fortsette å være stygge, kan man i mange tilfeller forbedre dem f. eks ved innsprøytninger, evt. ved arrevisjon.

Heldivis kommer også følelsen oftest tilbake i løpet av 6 mndr. Snakk med kirurgen din og hør hva han sier om ditt tilfelle!

Du har rett til en operasjon til uten å betale mere penger, oavsett hvor lang tid som gått. Alle røde harde ærr må være borte før slutresultat synes. Det kan ta mange år.

Naturligvis må seriøse klinikker/sykehus informere om alle mulige komplikasjoner før operasjonen. Ikke helt før eller etterpå, fordi det man glemmer meget grunnet narkosen/søvingen! Krev et papir med informasjon.

Men, jeg skjønnner problemet. Hvem vil bli operert en gang til, dessuten av samme lege som åpenbart ikke er så flink! Vi jenter er jo meget sårbare i denne situasjonen. Vi vil jo ikke noen annen en kjæresten, muligens moren skal vite vi foretatt en plastikkoperasjon. Dette utnytter legene selvfølgelig. Vi går jo ikke ut i avisen og lar dem ta bilde av brystene, eller stiller i "TV2 hjelper deg", da vi helst ikke ens vil at kjæresten skal få se hvor stygge de er blitt!

Jeg ble blev operert av en ikke kvalifisert. Han ble ansatt på sykehuset i byen grunnet han hadde høyt oppsatte venner (frimurerne) og fikk drive på privat på si med dette. Jeg gikk på den bløffen for det han var overlege, og en overlege på et sykehus må ha spesialistkompetanse. Så jeg synes ikke jeg vær naiv da jeg valgte ham. Men blev lurt til å være "øvingsobjekt"og dessuten betale selv for det!

Du skal ikke være førnøyd med ulike størrelser. Du har jo betalt for en tjeneste, ganske mye penger. De erbjuder jo selve en operasjon der brystene korrigeres til lik størrelse!

Til alle som vurderer operasjon. Be å få se et sertifikat/diploma der legen har spesialistkompetanse i estetisk plastisk kirurgi. Ikke hør på vad sykepleieren sier. Be og få se bilder på resultater som just den legen utført. Har han ikke bilder, har han noe å skjule eller har liten erfaring.

Bryst reduksjon kan føretas uten synlige ærr i USA , så vent til det kommer hit, (de skjærer bare runt aerola, ikke de store ærren på sidene).

Hvor sender man in en klage?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...