Lunabell Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Hei! Jeg er 31 uker på vei med mitt første barn. Da jeg var 11 uker på vei ble jeg sykmeldt i 7 uker på grunn av låsning i bekkenet. Kiropraktorbehandling og fysioterapi fikk meg over den akutte smerten og jeg fungerte bra i flere måneder. For et par uker siden begynte jeg å kjenne det jeg antar er bekkenløsningssmerter. Det er ømt å ta på symfysen og smertene kommer i bølger og kjennes som ilinger og stikk i området rundt symfysen, litt oppover og på begge sider ned mot lysken. I tillegg har jeg vondt i halebeinet når jeg sitter. Jeg jobber fullt og er egentlig i relativt god form selv om jeg har problemer med å gå. Det jeg lurer på er hva jeg skal kunne forvente å tåle av smerter før det blir unormalt og jeg bør be om sykemelding? Jeg sitter mye i jobben og kjenner at det tar på når stresset hindrer meg i å ta pauser. Jeg har hatt kynnere lenge (hvis det at hele- eller deler av magen blir hard er kynnere da!) men nå har de begynt å komme oftere og jeg synes det kan være ganske vondt, særlig siden jeg har problemer med rygg og bekken. Det virker som om kynnerer utløses av bevegelse (for eksempel når jeg reiser meg fra senga eller fra sittende stilling, når jeg nyser eller klemmer på magen). Høres dette normalt ut? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42031-bekkenl%C3%B8sning-og-kynnere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Det høres helt klart ut som om du har fått bekkenløsningsplager, noe som ikke har sammenheng med den låsningen du hadde tidligere i svangerskapet. Det eneste som hjelper på disse plagene er å finne gode avlastningsstillinger og at du får den hvile du trenger. Du må ikke presse smerteterskelen mer enn nødvendig. Da blir du sansynligvis verre. Du før snakke med din lege om det hadde vært lurt med ihvertfall en delvis sykemelding. Når det gjelder dine kynnere, så er det normal å ha dette når du har kommet så langt som du nå er. Kynnere blir ofte utløst av bevegelse eller annen form for stimuli, f.eks. at du klemmer på magen. Dette er ikke farlig, men noen ganger kan kynnerne være så kraftige at de kan påvirke for tidlig modning av livmorhalsen, og disse kynnerne må man ta på alvor. Jeg får imidlertid ikke inntrykk av at dine kynnere skulle være så kraftige, men jeg synes du skal snakke om dette også med din lege/jordmor når sykemelding skal vurderes. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42031-bekkenl%C3%B8sning-og-kynnere/#findComment-157769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.