Gå til innhold

Menssyklusen??


Gjest Harrietta

Anbefalte innlegg

Gjest Harrietta

Jeg lurer og lurer og lurer...Jeg er gravid, trolig i 15-16 uke..Alt ettersom. Skal på UL 3 oktober, gleder meg..

Men jeg skjønner meg ikke helt på når jeg ble befruktet..Jeg tror jeg har en normal syklus ikke mindre enn 20 dager og ikke mere enn 27 dager..Har regnet ut 6 mensganger, og de fleste dagene er 24 dager mellom hver mens..Er det normalt?Når hadde jeg eggløsning når mensen min sist var 28 mai,jeg lå for første gang med typen min natt til 11 juni og flere dager etterpå...Må jo ha blitt gravid, men før jeg ble sammen med han lå jeg med eksen min natt til 17 mai,og fikk mensen normalt etterpå ,jeg husker ikke når jeg hadde mensen før det,ca 1 uke så jeg tror ikke at han er faren??eller??Er så sikker på at han nye er faren, fordi jeg følte meg gravid noen uker etter,eller når jeg skulle ha mensen, men ikke fikk den,og den har aldri vært forsinket..

Kan noen svare meg når sånn ca jeg ble befruktet??Hadde vært en lettelse

Mange klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet din nåværende kjæreste at du er så usikker/redd.Kanskje han burde få vite det, så dere sammen kan sjekke og det er til stor hjelp for deg å ha dette oppklart med din nåværende(iallefall hvis dere skal beholde barnet).Jeg er ikke lege, men det er bedre å være to om saken, kanskje han kan trøste deg/ ta fra deg litt av usikkerheten?Det er sikkert ingen fare, men møt evt.problemer sammen-det er bedre for følelsene.Du får sikkert et bedre svar ang. syklusen av legen!Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du hadde mensen 28.mai og har en syklus på 27 dager, vil du eggløsning på 10.juni og det passer bra med når du hadde samleie. Det er stor sannsynlighet for at befruktningen fant sted da.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...