Gå til innhold

Tar jeg feil i hvordan jeg opplever dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at jeg blir kritisert for å ikke tåle kritikk. Det stemmer ikke. Jeg tåler kritikk bedre enn de fleste, men det betyr ikke at jeg ikke liker en god debatt. Det er heller ikke slik at jeg "forventer å bli snakket til som en som er syk", jeg skjønner ikke hvor dere har dette fra, da jeg slettes ikke er sikker på om jeg er syk.

Men beskyldninger uten logisk koherens er ikke dette første eksempel på. Her for noen dager siden ble jeg anklaget for å være utrolig dobbeltmoralsk. Det er pussig, siden debatten ikke handlet om moral, eller at noe var "feil" eller "riktig" av hva andre eller jeg gjorde. Debatten handlet om helt andre ting. Likevel blir slikt hostet opp.

Anonymkode: 9bd6a...3f8

Når jeg skrev at det du sa var dobbeltmoralsk mente jeg at- Du skrev en generaliserende påstand, og motsa deg selv i samme kommentar. For meg er det dobbeltmoral. Skjønner ikke hvorfor du henger deg så veldig opp i det. Om dobbeltmoral er feil begrep så beklager! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Husker min bror sa en gang "Dere må behandle meg som et egg skall, så skjør er jeg". Da fikk jeg hetta! Ingen kan bestemme hvordan andre skal behandle en, en må bare takle andre og deres meninger. Hvis noen har vært gal så er det han,men han har hatt lite med psykiatrien å gjøre. Har iallefall roet seg noen hakk nå, men jeg har bare vondt av han og alle andre som sliter. Spesielt når de ikke har selvinnsikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutes ago, Andreaswell said:

Når jeg skrev at det du sa var dobbeltmoralsk mente jeg at- Du skrev en generaliserende påstand, og motsa deg selv i samme kommentar. For meg er det dobbeltmoral. Skjønner ikke hvorfor du henger deg så veldig opp i det. Om dobbeltmoral er feil begrep så beklager! 

Moral har med etikk å gjøre.

Anonymkode: 9bd6a...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moral har med etikk å gjøre.

Anonymkode: 9bd6a...3f8

Ikke nødvendigvis. Moralfilosofi henger vanligvis sammen med begrepet etikk, men vi trenger ikke å gå noe dypere på det her for min del. 

Selvmotsigende da, om du liker det begrepet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, Andreaswell said:

Ikke nødvendigvis. Moralfilosofi henger vanligvis sammen med begrepet etikk, men vi trenger ikke å gå noe dypere på det her for min del. 

Selvmotsigende da, om du liker det begrepet bedre.

Har sett det vært brukt i forbindelse med motivasjon, men det er også noe annet.

Jeg ser ikke hvorfor det var selvmotsigende.

Anonymkode: 9bd6a...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett det vært brukt i forbindelse med motivasjon, men det er også noe annet.

Jeg ser ikke hvorfor det var selvmotsigende.

Anonymkode: 9bd6a...3f8

Det blir det samme som å si at man ikke skal stjele, men gjør det allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, Andreaswell said:

Det blir det samme som å si at man ikke skal stjele, men gjør det allikevel. 

Det er dobbeltmoralskhet.

Det jeg sa var ikke selvmotsigende. Det var 100% logisk koherens.

Anonymkode: 9bd6a...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dobbeltmoralskhet.

Det jeg sa var ikke selvmotsigende. Det var 100% logisk koherens.

Anonymkode: 9bd6a...3f8

Selvinnsikt kan være greit å ha. Beklager, men jeg gidder ikke diskutere mer med deg. Vi kommer ingen vei uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutes ago, Andreaswell said:

Selvinnsikt kan være greit å ha. Beklager, men jeg gidder ikke diskutere mer med deg. Vi kommer ingen vei uansett.

Hva har selvinnsikt med evnen til logisk tankegang å gjøre?

Anonymkode: 9bd6a...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allerede her skjer det noe i teksten din. Du lager et skille mellom "oss" og "dem", de psykisk syke og de psykisk friske. Men hva vet du egentlig om hvem som er frisk og hvem som er syk? Må man ha bekjennet sine diagnoser på forumet for å kunne komme inn under kategorien din som "psyk"?

 

Naturligvis? Mennesker blir psykisk syke og mange mennesker er både kunnskapsrike, ressurssterke OG syke.  Jeg blir usikker på om stigmatiseringen du gir inntrykk av å oppleve egentlig er noe som stammer fra den psyke selv? Ikke uten røtter i realiteten selvsagt men jeg er usikker på om den virkelig er så "hardtslående" som det du gir inntrykk av. 

 

Jeg skal ikke si hva som er feil eller riktig. Dette er din opplevelse og den er like riktig som alt annet. Trist at du opplever noen svar som sårende, jeg håper ikke det er ment slik av den som svarer. Vil oppmuntre deg til å fortsette å si ifra i den konkrete situasjonen at dette svaret såret deg. 

 

Off topic  --> I første innlegg skriver du: "Jeg er ufør pga psykdom" og så skriver du videre: "da jeg slettes ikke er sikker på om jeg er syk.". Du er ufør pga psykisk sykdom men du vet ikke om du er syk? 

Anonymkode: 73c94...e1d

Jeg sier for det første NOEN , ikke alle. Dette er vel også et eksempel på å at man blir analysert i biter setning for setning.:). Har du lest det andre jeg skrev på tråen ? . Det er akkurat dette skille jeg personlig mener ikke skal være der. Du må unskylde meg men jeg forstår ikke helt kommentarene dine. Jeg vet ikke om heg Jeg skammer meg ikke over å være psyk. Det er helt spesielle grunner til min problemstilling. Jeg omgås menneske daglig som også kjente meg som "frisk.". De behandler meg som før og det synes jeg er bra. Det styrker den friske siden ved meg. Men jeg har absolutt også opplevd å bli satt i bås. Du har rett til å mene at jeg bare innbiller meg dette :). ..

jeg har ikke skrevet at jeg ikke er psyk??. Det var en annens innlegg. 

Anonymkode: 72b38...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier for det første NOEN , ikke alle. Dette er vel også et eksempel på å at man blir analysert i biter setning for setning.:). Har du lest det andre jeg skrev på tråen ? . Det er akkurat dette skille jeg personlig mener ikke skal være der. Du må unskylde meg men jeg forstår ikke helt kommentarene dine. Jeg vet ikke om heg Jeg skammer meg ikke over å være psyk. Det er helt spesielle grunner til min problemstilling. Jeg omgås menneske daglig som også kjente meg som "frisk.". De behandler meg som før og det synes jeg er bra. Det styrker den friske siden ved meg. Men jeg har absolutt også opplevd å bli satt i bås. Du har rett til å mene at jeg bare innbiller meg dette :). ..

Da misforstår du meg. Jeg skriver at dine opplevelser absolutt kan ha røtter i virkeligheten men jeg er usikker på i hvor stor grad det foregår og hvor mye av det som stammer fra deg selv. Du setter jo meg også i bås, enda du ikke vet hvilken bås jeg tilhører =)

Jeg likte innlegget ditt, diskusjoner som dette er viktige å ha.

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ikke skrevet at jeg ikke er psyk??. Det var en annens innlegg. 

Anonymkode: 72b38...8c6

Sorry, går i surr med alle anonyme :-/  

 

Anonymkode: 73c94...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da misforstår du meg. Jeg skriver at dine opplevelser absolutt kan ha røtter i virkeligheten men jeg er usikker på i hvor stor grad det foregår og hvor mye av det som stammer fra deg selv. Du setter jo meg også i bås, enda du ikke vet hvilken bås jeg tilhører =)

Jeg likte innlegget ditt, diskusjoner som dette er viktige å ha.

 

Sorry, går i surr med alle anonyme :-/  

 

Anonymkode: 73c94...e1d

Helt greit.:). Jeg er ikke så kjapp at jeg har fått satt deg i bås enda ( ikke som jeg vet om i alle fall) . :). Har problemer med å konsentrere meg så jeg  håper jeg ikke har " surret " for mye innpå her.

Takk for positiv tilbakemelding . 

Anonymkode: 72b38...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...