Gå til innhold

Stønad/sykemelding ved depresjon?


Gjest følelsesløs

Anbefalte innlegg

Gjest følelsesløs

Hei. Er fryktelig deprimert og har fått Cipramil og berologende av legen og skal inn til psykolog på psykiatrisk poliklinikk snart.

Men som om ikke dette var nok, jeg sliter økonomisk også. Har lån og har ikke jobbet så mye at jeg har rett på arbeidsledighets trygd. Ble sagt opp i sammenheng med problemer pga depresjonene. Håndterte ikke jobben.

Jeg lurer på, har jeg rett på sykepenger eller noe utover sosialstønad og utsettelse på lånet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykepenger beregnes i forhold til inntekten din, og den må utgjøre minst 1/2 G på årsbasis. Dvs kr 49090/2 pr år.

Om du har rett på sykepenger som arbeidstaker eller som inaktiv "midlertidig ute av arbeid" blir et vurderingsspørsmål i forhold til når du sluttet i arbeid kontra når du ble syk.

Ta kontakt med trygdekontoret for mer informasjon.

Ta gjerne en titt her: http://trygdehjelpen.no/sykepenger/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...