Gå til innhold

Finnerlønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mistet bankkortet mitt på butikken i dag. Så hadde noen funnet det og ringte meg opp. Skal hente det nå. Gir man finnerlønn da ??? 

Anonymkode: 54f37...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, Andreaswell skrev:

Nei, mest vanlig med kontanter det.

Takk for svar. Da tenker vi likt ;)

Anonymkode: 54f37...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mistet bankkortet mitt på butikken i dag. Så hadde noen funnet det og ringte meg opp. Skal hente det nå. Gir man finnerlønn da ??? 

Anonymkode: 54f37...94e

Ja det må du. 5 eller 10 kr. Et nytt kort koster 50 eller 100 kr. Så da er det 10% i finnerlønn.

Anonymkode: 18dd4...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det må du. 5 eller 10 kr. Et nytt kort koster 50 eller 100 kr. Så da er det 10% i finnerlønn.

Anonymkode: 18dd4...c4c

Tror at man først har krav på finnerlønn på beløp over 200 kr. Det er dessuten ikke bare kontanter som gir finnerlønn, men også verdigjenstander som feks smykker, klokker, telefoner. Alt med en større verdi enn 200 kr (mulig at den summen har blitt høyere)

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mistet bankkortet mitt på butikken i dag. Så hadde noen funnet det og ringte meg opp. Skal hente det nå. Gir man finnerlønn da ??? 

Anonymkode: 54f37...94e

Du er ikke forpliktet til å gi finnerlønn, men det kan jo være hyggelig å markere at du er takknemlig for at de tok initiativ og kontaktet deg når de fant det. Hva du da evt. kan gi avhenger kanskje litt av hvem som fant kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Litt ulike råd og det er bra. Har ikke tenkt på dette før så greit å se hva dere mener. Har nå hentet korte . Det var en som jobbet i butikken der som hadde funnet det og da blei det litt unaturlig å gi finnerlønn. :)

Men jeg kjøpte noe dyre greier som jeg ikke hadde bruk for i butikken da .... Så sånn ble det.... 

Anonymkode: 54f37...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet i forskjellige butikker. Og funnes glemte lommebøker, mobiltelefon og andre ting. Aldri fått finnerlønn.

Anonymkode: 77058...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en gang et visa-kort, dette er sikkert 20 år siden og sendte det til banken det var utstedt i. Fikk 250,- i finnerlønn jeg. :) Hvordan det er i dag aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt ulike råd og det er bra. Har ikke tenkt på dette før så greit å se hva dere mener. Har nå hentet korte . Det var en som jobbet i butikken der som hadde funnet det og da blei det litt unaturlig å gi finnerlønn. :)

Men jeg kjøpte noe dyre greier som jeg ikke hadde bruk for i butikken da .... Så sånn ble det.... 

Anonymkode: 54f37...94e

Når det var en i butikken som hadde funnet kortet ditt, så anser jeg det som en del av vedkommende sine arbeidsoppgaver å kontakte deg. Da holder det å si takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg fant en gang et visa-kort, dette er sikkert 20 år siden og sendte det til banken det var utstedt i. Fikk 250,- i finnerlønn jeg. :) Hvordan det er i dag aner jeg ikke.

Jeg fikk 200 kr for et bankkort jeg fant utendørs og sendte til DnB for snart to år siden. Jeg fant ikke eierens adresse på nett, så jeg måtte sende kortet til banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mistet bankkortet mitt på butikken i dag. Så hadde noen funnet det og ringte meg opp. Skal hente det nå. Gir man finnerlønn da ??? 

Anonymkode: 54f37...94e

Om det var meg som fant det så ville jeg ikke hatt finnerlønn.

Det er glede nok i seg selv å kunne glede den som har mistet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...