Gå til innhold

Menstruasjonssmerter, men gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg fant ut at jeg er gravid i går (hjemmetest på syklusdag 28). I fire dager før dette følte jeg hele tiden at menstruasjonen skulle komme. Jeg hadde noe vondt i magen og i korsryggen. Jeg har egentlig ikke hatt menstruasjonssmerter siden jeg var tenåring, men kjente igjen smertene. Også i dag, dagen etter positiv test, føler jeg at menstruasjonen er i ferd med å komme. Det er likevel ikke likt hele tiden og noen ganger ekstra vondt, andre ganger så og si borte. Det jeg lurer på er om dette kan være tegn på begynnende spontanabort? Jeg har hatt en spontanabort før, men da kom blødning først, deretter smerter i magen. Dette føles annerledes, men er likevel rart. Jeg føler på en måte en "kjempemenstruasjon" er rett rundt hjørnet. 

Anonymkode: 373f5...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke mulig å si hva det blir til, men ca halvparten av alle påbegynte graviditeter ender med abort og ofte så tidlig at det ikke oppfattes som graviditet, men kanskje bare en litt forsinket menstruasjon. Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke blør, trenger ikke de menssymptomene være noe dårlig tegn i det hele tatt.  For mange kvinner er de tidligste graviditetssymptomene til forveksling lik tegnene på kommende mens. 

Da jeg var gravid første gangen (i 1989, så testingen var noe mer omstendelig enn i våre dager), testet jeg ikke før jeg var nesten to uker over tiden, fordi jeg var helt sikker på at mensen var rett rundt hjørnet - tegnene var tydeligere enn ellers.   

Lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk, begge to. Det har nå gått over, så håper på det beste. Jeg har ikke hatt noen blødninger enda.

Anonymkode: 373f5...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...