AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 Skrevet 22. mai 2017 Hei! For litt over 2 uker siden hadde jeg en diagnostisk kikkhullsoperasjon hvor de gikk inn på en side og gjennom navlen, ble ikke gjort noe mer enn å ta en vevsprøve. Er i fin form nå, og har hatt lite smerter. Etter operasjonen har jeg trent litt med lette vekter (unngått de tyngste øvelsene, fokusert på isolasjonsøvelser og maskiner). I dag tok jeg knebøy med 30 kg og kjente ikke noe smerte. Vanligvis trener jeg med tunge vekter i øvelser som for eksempel knebøy og markløft (80 kg- 100 kg), og jeg trener intensivt med øvelser som har høyt buktrykk flere ganger i uken. Hvordan skal man forholde seg til styrkeløft etter et slik inngrep?Vil gjøre det trygt og uten å øke risiko for arrbrokk (dette er jeg ganske redd for, såret i navlen vertikalt og er 2 cm langt). Legen hadde ingen retningslinjer for denne typen trening, kom bare med noen generelle utsagn om hverdagslig aktivitet og kondisjonstrening. Anonymkode: 52a8c...61a 0 Siter
emilie321 Skrevet 22. mai 2017 Skrevet 22. mai 2017 Nå hadde jeg en litt større operasjon, men jeg fikk beskjed om og ikke løfte mer en 5 kg de første 6 ukene. Ville hørt med fastlegen om det var greit å løfte så tungt bare 2 uker etterpå. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. mai 2017 Skrevet 22. mai 2017 Jeg har forsøkt å finne anbefalinger angående fysisk aktivitet i norsk og internasjonal litteratur. De fleste sier at man kan være tilbake i vanlig aktivitet etter et par uker, men vente et par uker mer ved større belastning. Mer presist kan det ikke angis. Vennlig hilsen Mette 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.