Flygel Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hei. Jeg har 2 problemer når det gjellder eksem. Det første er at for ca 1 år siden så hadde jeg en operasjon i en legg. Etter operasjonen så ville ikke såret gro skikkelig og jeg hadde en voldsom kløe rundt og inni såret. Jeg oppsøkte da lege og ble rådet til å kjøpe en reseptfri salve som jeg skulle smøre på. Dette hjalp en stund. Men etterpå har jeg vert veldig plaget med at jeg får utslett på og rundt arret ,som noen små kuler, som klør veldig. Har prøvd samme salve som sist og den virker akkurat i den perioden jeg bruker den, men så fort jeg slutter å bruke den så kommer eksemen tilbake. Hva kan jeg gjøre for å få dette til å forsvinne, og hva er det? Hvorfor får jeg dette? Den andre typen eksem som jeg har er som små "kviser" med en blank veske inni. Denne oppstår på overkroppen, spes. på overarmene, skuldre og rundt "bh- partiet". Dette klør også voldsomt. Når jeg klør på desse kommer det en blank veske ut og etter en stund så tørker byllen ut, men da blir det som et stort område med tørr hud. Og etter det igjen så får jeg noen hvite flekker, som pigmentflekker, noen ganger så store som en 5 kroner. Hva er dette? Hva kommer det av? Og hva kan jeg gjøre for å få det bort? Takk for hjelpen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42132-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Kjære Flygel Du må nok få legen til å se på eksemet ditt for å stille en diagnose - det er ikke mulig bare ut fra en beskrivelse. Men det er nok ganske sikkert at dette ikke er atopisk eksem og heller ikke noen annen form for allergisk eksem. Utslett som oppstår i og rundt sår har vanligvis med dårlig blodsirkulasjon å gjøre og bedrer seg når huden rundt såret friskner til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42132-eksem/#findComment-158049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.