Gå til innhold

Sopp i underlivet - hjelp!


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente på 19 med fast partner. i fjor gikk jeg på antibiotika i to uker og fikk soppinfeksjon i underlivcet av dette. Etter det har det kommet igjen ofte. Jeg har brukt canesten, men det kommer igjen bare noen dager etter jeg er ferdig med kuren. årsaken er velø at jeg blir sår etter samleie, selv om jeg bruker glidekrem blir det tørt og sårt..?

Typen og jeg har et bra sexliv ellers. Bare jeg blir litt sår er soppen der dagen etter. Dette er ganske irriterende og plagsomt. Noen ganger er det bare hvit og tykk utflod, ikke klumpete og jeg merker det ike bare ser det. Er det sikkert at dette er sopp eller feiler det meg noe annet? Har aldri hatt slike problemer før jeg fikk sopp for første gang. Nå er det i hvert fall 2 ganger eller mer i mnd.

Hva kan være lurt å gjøre for å hindre dette selv? Hadde vært kjempefint om jeg fikk råd fra flest mulig ang dette.

Takk for svar!

Hilsen *fortvila* soppmus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tidligere soppmus

Jeg var også svært plaget med sopp tidligere. Brukte en formue på Canesten, men soppen kom bare igjen.

Det som faktisk hjalp meg var Biola drikkeyoughurt. Drakk ca 2 liter i løpet av en uke, og har ikke hatt sopp siden. Det har riktignok gått "bare" 3,5 månder, men så lenge har jeg ikke vært soppfri på mange år.

Det er vel verdt et forsøk - mye billigere enn Canesten i store mengder, også smaker det godt også. Men jeg tror det er viktig at det er Biola, og ikke annen youghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Er du sikker på at det er sopp? Det vil vanligvis gi kløe. Det er vanskelig å behandle slike tilbakevendende infeksjoner. Man kan evt spise tablett hver 14.dag eller ta stikkpille før og etter menstruasjon. Snakk med din lege om det. Tabletter er på resept.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...