Gå til innhold

Kommer ungene til å forstå?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Hørte på radio forleden at barnehagebarna av veldig praktisk forståelige grunner ikke feks hadde grillet makrell blant lunsjmaten sin. Tenkte på forfatteren A. Kielland og en av hans bøker. Hvis ungene en gang leser den. Kommer de til å forstå utsagnet " Makrellen er komen"?? Men hvem vet hvordan tidene da er kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 minutter siden, Maggie55 skrev:

Hørte på radio forleden at barnehagebarna av veldig praktisk forståelige grunner ikke feks hadde grillet makrell blant lunsjmaten sin. Tenkte på forfatteren A. Kielland og en av hans bøker. Hvis ungene en gang leser den. Kommer de til å forstå utsagnet " Makrellen er komen"?? Men hvem vet hvordan tidene da er kanskje?

Ting endrer seg. I våre dager er ikke lenger som det var før i tiden.

Anonymkode: dd135...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Generer alt er i endring ja på godt og vondt synes jeg men ingen stor sak utover at makrell er kjempegodt synes jeg og er egentlig mye Sørlandskultur men jeg ser også veldig godt kostnads og tidsfaktoren😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Grunnen til at jeg tok det opp var at det slo meg midt i fleisen når jeg hørte radio den dagen hvor "store kulturbærere i vårt hverdagsliv" vi er alle sammen. 

Sånt sikkert alle vet men som iallefall jeg har vært veldig lite bevisst i mitt liv. Men kostnadene er også store ved alt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Maggie55 skrev:

Grunnen til at jeg tok det opp var at det slo meg midt i fleisen når jeg hørte radio den dagen hvor "store kulturbærere i vårt hverdagsliv" vi er alle sammen. 

Sånt sikkert alle vet men som iallefall jeg har vært veldig lite bevisst i mitt liv. Men kostnadene er også store ved alt i dag.

Folk hadde mye strammere økonomi før i tiden.

Anonymkode: f4f06...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er jo også et viktig prinsipp på de fleste av livets områder at man kan velge bort hva man ikke trenger og ofte er jo nettopp kostnadsfaltoren overordnet for de fleste av oss😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det er jo også et viktig prinsipp på de fleste av livets områder at man kan velge bort hva man ikke trenger og ofte er jo nettopp kostnadsfaltoren overordnet for de fleste av oss😊

Jeg liker røykt makrell med poteter og kålerabistappe, har ikke hatt det på flere år med gud så godt det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Godt for hjertet tror jeg( så mye vet jeg ikke om mat og matlaging men prøver å lesse meg litt opp i den situasjon jeg nå er i)

Det gjelder å ha "hjartet på rette sia "i dag føler jeg mer enn noengang😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Maggie55 skrev:

Godt for hjertet tror jeg( så mye vet jeg ikke om mat og matlaging men prøver å lesse meg litt opp i den situasjon jeg nå er i)

Det gjelder å ha "hjartet på rette sia "i dag føler jeg mer enn noengang😊

Hvilke situasjon er du i? Er du syk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Maggie55 skrev:

Hørte på radio forleden at barnehagebarna av veldig praktisk forståelige grunner ikke feks hadde grillet makrell blant lunsjmaten sin. Tenkte på forfatteren A. Kielland og en av hans bøker. Hvis ungene en gang leser den. Kommer de til å forstå utsagnet " Makrellen er komen"?? Men hvem vet hvordan tidene da er kanskje?

Hvorfor kan de ikke ha makrell i matboksen?

Anonymkode: f4f06...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan de ikke ha makrell i matboksen?

Anonymkode: f4f06...638

Lukten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg mener bare de som kommer med ny læring bør også ta høyde for hvor vanskelig ny læring kan være.

Av reportasjen jeg hørte var spørsmålet hva lunsjen til barna skulle inneholde i denne sørlandsbrnehagen. De lavet til tror jeg gratis lunsj til barnehagebarna sine hver dag. De var falt ned på pasta og tror det var pølse og ketchup da dette var mest populært. Spørsmålet fra dem i radioen var hvorfor ikke fisk og annet. ? Man svarte at dette var mer kostnadskrevende (måtte ha ekstern hjelp)og det er ikke vanskelig å forstå for fisk må være rett tillaget for å smake ordentlig godt etter mitt syn og sikkert manges. Ting tar ofte også tid.

Men mat er mye kultur men det er nok mye hva de får hjemme. Kanskje lurt å ha barnehagematen mest mulig nøytral.?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maggie55 skrev:

Hørte på radio forleden at barnehagebarna av veldig praktisk forståelige grunner ikke feks hadde grillet makrell blant lunsjmaten sin. Tenkte på forfatteren A. Kielland og en av hans bøker. Hvis ungene en gang leser den. Kommer de til å forstå utsagnet "Makrellen er komen"?? Men hvem vet hvordan tidene da er kanskje?

Jeg gjetter på at innen de er store nok til å lese Kielland, forstår de nok utsagnet selv om de ikke spiste makrell i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Maggie55 skrev:

Av reportasjen jeg hørte var spørsmålet hva lunsjen til barna skulle inneholde i denne sørlandsbarnehagen. De lavet til tror jeg gratis lunsj til barnehagebarna sine hver dag. De var falt ned på pasta og tror det var pølse og ketchup da dette var mest populært. Spørsmålet fra dem i radioen var hvorfor ikke fisk og annet. ? 

Er du sikker på det ikke var SFO? De siste dagene har det vært debatt om hvorfor de serverer så mye enkelt og næringsfattig (som makaroni med ketchup) på SFO. Noe av problemet er at de har et veeeldig lite budsjett de kan bruke på mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Er litt usikker når du sier det. Det var fra Kristiansand for noen få dager siden og av intervjuet med de ansatte fikle jeg inntrykk av at tiden der som så mange andre steder var den stor mangelvarer pluss hva de opplevet var barnas favorittlunsj.

Mulig det var SFO. Synd vi ikke har bedre enn næringsfattig mat å by dem. Iallefall rikelig frukt  hver dag ville jeg si hører hjemme sånne steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...