Gå til innhold

Kjøpe ibux på apotek mot mensen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,var på apoteket for å kjøpe ibux 400mg 10 kapsler for mens smerter. Syns de virker fort på meg. For enkelte får jeg kjøpe 1 pakke. og noen får jeg kjøpe 2 pakker siden det er 10 tabletter i en pakke. Å jeg bor et stykke unna apoteket. Jeg spør alltid om jeg får kjøpe 2 pakker. I dag spurte jeg om 2 pakker på apoteket. Nei jeg kunne ikke få kjøpe 2 pakker à  400 mg. For det ble resept beholdt. Sa hun damen bak disken. Men jeg kunne få kjøpe 1 pakke ibux 400 mg og 1 pakke 200 mg. Så da takket jeg ja til det. Å tar heller 2 tabletter av de 200 mg om menssmertene ikke tar en 200mg tablett. Hvorfor er det så mange rare regler for hvem som står bak disken? Jeg bruker å ha ei pakke ibux liggende hjemme, og ei i vesken min. Lett tilgjengelig ved smerter på jobben. Er det noe som heter proxan mot menssmerter?

Anonymkode: 80204...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er regler for hvor mye man kan ta ut av Ibux uten resept:

Tabletter: 20 stk 200 mg, 10 stk 400 mg og 20 stk 400 mg

Kapsler: 20 stk 200 mg og 10 stk 400 mg

Litt tøvet, for du kan jo gå på annet apotek eller kjøpe det i dagligvarebutikken.

Proxan er det samme som Naproxen, det har samme virkning som Naproxen. Her kan du ta ut 20 stk 250 mg uten resept.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for rådene. Daglivarebutikken fører ikke kapsler. Spurt så mange ganger om de kan ta det inn uten at det har skjedd noe. Har gitt opp å mase på de. nærmeste apotek er 40 min unna. Skal jeg videre så tar det fort en halv time ekstra. Kjører ikke 1 time og 10 min for 10 kapsler ibux. Det blir fort dyrt i lengden. En mulighet er at jeg fyller bilen med 4 venninner som kjøper 1 pakke ibux hver for meg. ;) Foretrekker kapsler, da jeg får ofte halsbrann av ibux tablettene. Kan prøve proxan å se om det gir meg ok mage under mensen.

Anonymkode: 80204...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...