Gå til innhold

Blødninger lenge før mensen, med klumper i eggstokkområdet??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det overgangsaldertegn når jeg småblør hele uka før mensen, og det blir bare helt kluss i mensen. For jeg skal ha mensen om 5 dager, men har nå småblødd i 3 dager og i går kveld stakk det i magen på høyre siden. Jeg er 31 år. Jeg kjenner klumper på venstre side i eggstokkområdet (Har stor overvektig mage men kjenner klumper der nede rett oppforbi skrittet på magen om jeg masasjestryker hånda mi oppover på magen der. Jeg har mye vondt i magen og må bæsje under disse blødningene. Jeg gulper intenst om jeg har spist middag og eller drukket iskaffi med melk i. Det kommer opp mat og syre. Jeg kan få så mye gulp opp i munnen når jeg raper vanlige raper, at jeg må «drikke opp» gulpet som om det var en munnfull med brus.

Fastlegen kjente på klumpene på magen, og hun sa at det er normalt. Men klumpene er blitt flere siden den timen i april.

 

Er dette tidlig overgangsaldertegn?

 

Hilsen storebolla over 100 kg.

Anonymkode: 5b10c...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nei, det er ikke tegn på overgangsalder, men kan skyldes en hormonforstyrrelse, f.eks. den godartede tilstand PCOS (poly cystisk ovarie syndrom) hvor det er unormale hormonforhold i hormonproduksjonen. Men se det an om det fortsetter, det er for tidlig å stille en diagnose, og det kan være forbigående.

Du kan ikke kjenne dine eggstokker fra utsiden, og din lege har undersøkt deg og funnet normale forhold.

De andre symptomer med gulping osv kan jeg som gynekolog ikke hjelpe deg med.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.6.2017 den 17.33, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Nei, det er ikke tegn på overgangsalder, men kan skyldes en hormonforstyrrelse, f.eks. den godartede tilstand PCOS (poly cystisk ovarie syndrom) hvor det er unormale hormonforhold i hormonproduksjonen. Men se det an om det fortsetter, det er for tidlig å stille en diagnose, og det kan være forbigående.

Du kan ikke kjenne dine eggstokker fra utsiden, og din lege har undersøkt deg og funnet normale forhold.

De andre symptomer med gulping osv kan jeg som gynekolog ikke hjelpe deg med.

Vennlig hilsen Mette

takk for svar. er hvitt kinn-dun (på ansiktet) et tegn på det syndromet, og at jeg mister hårmengde på skritthåret?

Anonymkode: 5b10c...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Dunhår er ikke typisk, det må være de stive hårene. Tapp av kjønnshår er heller ikke typisk.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...