Gå til innhold

Små flekker øyet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis dette ikke er ett psykiatrisk spm, men siden min bekymring er mer nevrotisk håper jeg det går greit.

Leste en artikkel om netthinne avløsning eller noe i den dur på vg og der nevnte de såkalte "flytere" i øyet noe som er normalt,

har aldri før tenkt over disse, men fikk jo selvsagt sykelig fokus og angst over at jeg ikke skal klare å ignorere dem :(.

Så lurte bare på om dere andre her inne har disse?, altså små uklare "flekker" som glir over øynene særlig når man ser mot lyse flater eller himmelen og beveg øynene fra side til side.

Blir litt beroliget hvis flere har dette enn meg :).

Anonymkode: 45e7e...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har opplevd det samme. Gikk til en "brillebutikk" og fikk time til en optiker der. Han sa dette var helt vanlig og ufarlig. Er du usikker på om det et " flytere" du er plaget med går det greit å få sjekket øynene. 

Tenker ikke på det lenger. 

Anonymkode: 54479...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det samme. Gikk til en "brillebutikk" og fikk time til en optiker der. Han sa dette var helt vanlig og ufarlig. Er du usikker på om det et " flytere" du er plaget med går det greit å få sjekket øynene. 

Tenker ikke på det lenger. 

Anonymkode: 54479...fdb

Har hatt det så lenge jeg husker (går fast til optiker), ble bare veldig oppmerksom på det nå. Har bare angst for at jeg ikke skal klare å overse det :(.

Anonymkode: 45e7e...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt det så lenge jeg husker (går fast til optiker), ble bare veldig oppmerksom på det nå. Har bare angst for at jeg ikke skal klare å overse det :(.

Anonymkode: 45e7e...ab4

Skjønner angsten din. Jeg hadde det sånn med pustingen en gang. Ble opphengt i pustingen og trodde at jeg måtte puste inn og ut med viljen, fordi jeg var redd for at det ikke gikk av seg selv. Ekkelt å ha det sånn, men det gikk jo over når jeg tvang meg selv til ikke å tenke på det. 

Pusting skjer jo automatisk uten at man trenger å tenke at "nå må jeg puste inn og ut, inn og ut". 

Dette med flytende flekker som av og til glir over øyet er som andre har sagt her, helt normalt og vanlig. Ingenting farlig (har det selv av og til), og hvis du tvinger bort oppmerksomheten på det, tror jeg du til slutt klarer å ignorere det. Altså hver gang du blir opphengt i flekkene, tenk da at dette er helt normalt og legg det bort. Blås det vekk, liksom. Nekt deg selv å bekymre deg. Sikkert ikke enkelt, men prøv, og så vil nok angsten forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette ikke er ett psykiatrisk spm, men siden min bekymring er mer nevrotisk håper jeg det går greit.

Leste en artikkel om netthinne avløsning eller noe i den dur på vg og der nevnte de såkalte "flytere" i øyet noe som er normalt,

har aldri før tenkt over disse, men fikk jo selvsagt sykelig fokus og angst over at jeg ikke skal klare å ignorere dem :(.

Så lurte bare på om dere andre her inne har disse?, altså små uklare "flekker" som glir over øynene særlig når man ser mot lyse flater eller himmelen og beveg øynene fra side til side.

Blir litt beroliget hvis flere har dette enn meg :).

Anonymkode: 45e7e...ab4

jeg ser sånne "tråder" og blåe prikker som ser ut som dansende "fluer" når jeg ser på lys himmel og de hopper mer når jeg ser fra side til side. så ser jeg blåfarge når jeg våkner fra lur avogtil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Rådvilla skrev:

Skjønner angsten din. Jeg hadde det sånn med pustingen en gang. Ble opphengt i pustingen og trodde at jeg måtte puste inn og ut med viljen, fordi jeg var redd for at det ikke gikk av seg selv. Ekkelt å ha det sånn, men det gikk jo over når jeg tvang meg selv til ikke å tenke på det. 

Pusting skjer jo automatisk uten at man trenger å tenke at "nå må jeg puste inn og ut, inn og ut". 

Dette med flytende flekker som av og til glir over øyet er som andre har sagt her, helt normalt og vanlig. Ingenting farlig (har det selv av og til), og hvis du tvinger bort oppmerksomheten på det, tror jeg du til slutt klarer å ignorere det. Altså hver gang du blir opphengt i flekkene, tenk da at dette er helt normalt og legg det bort. Blås det vekk, liksom. Nekt deg selv å bekymre deg. Sikkert ikke enkelt, men prøv, og så vil nok angsten forsvinne.

Håper jeg klarer det og at det ikke blir som med tinnitusen, den har jeg ikke klart og ignorere på 4 år :(.

 

Anonymkode: 45e7e...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...