Gå til innhold

time med psykiatrisk sykepleier


tilstede

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg ha min første time med psykiatrisk sykepleier. Jeg har tidligere gått i årevis til både psykiatere og psykologer, og er egentlig ferdig med behovet for ren terapi, men føler behov for litt støtte nå i hverdagen, og derfor har legen min ordnet med dette. Hva kan jeg egentlig forvente av disse timene. Er det noen som har noe å dele om det? Og varer det i en ren klokketime? Hun kommer hjem til meg i morgen. er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
12 minutter siden, tilstede skrev:

I morgen skal jeg ha min første time med psykiatrisk sykepleier. Jeg har tidligere gått i årevis til både psykiatere og psykologer, og er egentlig ferdig med behovet for ren terapi, men føler behov for litt støtte nå i hverdagen, og derfor har legen min ordnet med dette. Hva kan jeg egentlig forvente av disse timene. Er det noen som har noe å dele om det? Og varer det i en ren klokketime? Hun kommer hjem til meg i morgen. er det vanlig?

Jeg har en som kommer hjem til meg, vi snakker om hvordan det går. Har også en psyk.sykepleier fra dagsenteret, hun kommer hjem til meg hvis jeg ikke orker å gå ut. Ellers går vi ut en tur, da blir det mer snakket om alt mulig hverdagslige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tilstede skrev:

I morgen skal jeg ha min første time med psykiatrisk sykepleier. Jeg har tidligere gått i årevis til både psykiatere og psykologer, og er egentlig ferdig med behovet for ren terapi, men føler behov for litt støtte nå i hverdagen, og derfor har legen min ordnet med dette. Hva kan jeg egentlig forvente av disse timene. Er det noen som har noe å dele om det? Og varer det i en ren klokketime? Hun kommer hjem til meg i morgen. er det vanlig?

Psykiatrisk hjemmesykepleie er vanlig, og kan være et ok tiltak i den fasen du er.

Jeg synes du skal gjøre deg opp noen tanker om hva du ønsker ut av timene (for å forhindre at du sitter tilbake med en følelse av at dette ble meningsløse samtaler). Jo tydeligere du er på din "bestilling" desto enklere er det for sykepleieren å komme deg i møte. Hva trenger du av ham/henne, hva ønsker du å jobbe mot, hva er målet ditt for dagene (feks: jeg trenger å bli litt tryggere på valg jeg tar, eller, jeg ønsker å bygge en ok hverdag for meg selv men er litt usikker på hvordan jeg skal få det til). Du trenger ikke være så konkret, det er kun eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...