Gå til innhold

Antrekk hos psykologen haster!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Har psykologtime i morgen. Kan jeg gå med kjole eller shorts i samtalen? Eller er det forstyrrende for pasient- og behandlerforholdet? Det er meldt fint vær og sol, så det er absolutt vær til det!

Anonymkode: f3a4d...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! Har psykologtime i morgen. Kan jeg gå med kjole eller shorts i samtalen? Eller er det forstyrrende for pasient- og behandlerforholdet? Det er meldt fint vær og sol, så det er absolutt vær til det!

Anonymkode: f3a4d...e21

Man bør være anstendig kledd.

Anonymkode: 695b9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bør være anstendig kledd.

Anonymkode: 695b9...1d5

Og da mener du?

Anonymkode: f3a4d...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Klart du kan ha på deg kjole eller shorts :) 

 

Anonymkode: 695b9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 695b9...1d5

Hva som ble sagt i 2006 er jeg likegyldig til. JEG ser ikke problemet med å ha på seg shorts hos psykologen! Shorts er ikke uanstendig, men praktisk når det er varmt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 695b9...1d5

Her var det jo snakk om at det var uanstendig av psykologen å gå i shorts. Jeg har ved flere anledninger gått i kjole i psykologtimen. Psykologen har forøvrig gjort det samme,og det synes det er helt passende så lenge været er fint. Shorts ville jeg kanskje droppet for oss kvinner, da de ofte er ganske korte. Møtte en gang en mann (pasient) på venterommet i shorts og bar overkropp, det var nok ikke helt passende.

Anonymkode: f53fe...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 695b9...1d5

Innlegget du referer til handler om hva psykologen har på seg, ikke klienten. Selvsagt kan klienter gå i både kjole og shorts, som fagutøver er det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Innlegget du referer til handler om hva psykologen har på seg, ikke klienten. Selvsagt kan klienter gå i både kjole og shorts, som fagutøver er det noe annet.

Shorts hos psykolog er upassende.

Anonymkode: 695b9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, Andreaswell skrev:

Hva som ble sagt i 2006 er jeg likegyldig til. JEG ser ikke problemet med å ha på seg shorts hos psykologen! Shorts er ikke uanstendig, men praktisk når det er varmt ute.

Det gjelder like mye i 2017. Shorts hos psykolog er upassende.

Anonymkode: 695b9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder like mye i 2017. Shorts hos psykolog er upassende.

Anonymkode: 695b9...1d5

Ok:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder like mye i 2017. Shorts hos psykolog er upassende.

Anonymkode: 695b9...1d5

Det gjør da ingenting om man har på seg shorts når man skal til psykolog. 

Anonymkode: 0eb19...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også dame, og ville ikke gått i shorts hverken på jobb, hos psykologen, til legen, på foreldremøte etc. Det er noe med hvor uformell/dus man føler for å være i sånne møter.

Skjørt/kjole er noe annet syns jeg, men også der ville jeg droppet de helt tighte/korte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja... Du trenger jo ikke komme i shorts som såvidt dekker rumpeballene eller et skjørt som knapt dekker trusekanten, evt. en kjole som er like kort, åletrang og utringet herfra til evigheten...

Men en knelang shorts eller et skjørt/sommerkjole som går til knærne og er "normalt sømmelig" er vel ikke noe problem. Jeg bruker det selv på jobb (jeg er ikke i psykolog da, men bedriftens ansikt utad) og det er helt greit her hos oss. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
9 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg er også dame, og ville ikke gått i shorts hverken på jobb, hos psykologen, til legen, på foreldremøte etc. Det er noe med hvor uformell/dus man føler for å være i sånne møter.

Skjørt/kjole er noe annet syns jeg, men også der ville jeg droppet de helt tighte/korte. 

Er man uformell om man bruker en shorts? Jeg mener selvsagt ikke hotpants eller hva de korte kalles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Er man uformell om man bruker en shorts? Jeg mener selvsagt ikke hotpants eller hva de korte kalles.

Ja, shorts er i utgagnspunktet så avgjort uformell klesbruk, kanskje fortsatt særlig for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i kjole eller skjørt, så er du sikker uansett hvor konservativ psykologen er ;)

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Andreaswell skrev:

Er man uformell om man bruker en shorts? Jeg mener selvsagt ikke hotpants eller hva de korte kalles.

Sikkert ulike meninger om dette, men jeg føler meg hverdagslig og uformell i shorts ja :) Greier ikke helt å visualisere en eneste shorts jeg ville bruke på jobb eller hos legen/psykologen, mens et knelangt skjørt er helt innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, frosken skrev:

Ja, shorts er i utgagnspunktet så avgjort uformell klesbruk, kanskje fortsatt særlig for kvinner.

Så menn kan gå i shorts (dresshorts er da meget formelt i visse yrker) mens kvinner ikke kan det?

Nå er jeg "bare" 30, men har aldri tenkt den tanken engang. Mulig nyere generasjoner mener noe annet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Så menn kan gå i shorts (dresshorts er da meget formelt i visse yrker) mens kvinner ikke kan det?

Nå er jeg "bare" 30, men har aldri tenkt den tanken engang. Mulig nyere generasjoner mener noe annet ;) 

Hva er en dress-skorts? Aldri hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...