Gå til innhold

Totalt kaos og svært ulykkelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lenge siden nå men kommer med en oppdatering. Jeg får utredning med nevropsykolog, men må sikkert vente ca 4 måneder i ventetid. Virkningen av zoloft flatet heldigvis ut. Er glad men sliten. Depresjonen har blitt bedre. Energisk vet jeg ikke men fremdeles hyper så veldig sliten. Må øke seroquel i en mellomperiode for å roe ned. Sliten men iallefall letta :-)

Anonymkode: 61e3d...dbd

Godt du får en mer grundig utredning :) Ja, du kan nok belage deg på litt ventetid, men da skjer det ihvertfall noe. Blir du roligere av seroquel? Jeg har begynt å ta quetiapin på kvelden, for å få sove. Har forstått at det er det samme som seroquel. Tar 50 mg. Blir stuptrøtt og småfjern så sånn sett så får jeg sove bedre, mye bedre egentlig. Våkner ikke så ofte på natta nå. Men hodet er fortsatt ganske på tur. Er mest i kroppen jeg merker virkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, Trine skrev:

Godt du får en mer grundig utredning :) Ja, du kan nok belage deg på litt ventetid, men da skjer det ihvertfall noe. Blir du roligere av seroquel? Jeg har begynt å ta quetiapin på kvelden, for å få sove. Har forstått at det er det samme som seroquel. Tar 50 mg. Blir stuptrøtt og småfjern så sånn sett så får jeg sove bedre, mye bedre egentlig. Våkner ikke så ofte på natta nå. Men hodet er fortsatt ganske på tur. Er mest i kroppen jeg merker virkningen.

Jeg går på seroquel depot. De håpte det ville roe meg ned men vet ikke...har vanlige seroquel som jeg tar ved behov. De virker bra men det er bare et blaff så går virkninga ut....men depoten hjelper å roe ned på kvelden såpass at jeg får sovne....men virkninga på den og går fort ut. Sliter med mye angst. Forstår det sånn at du også gjør det? Synd ikke adhd medisin ikke funker for deg.....ritalin virka samlende på meg. 

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Mulig at du egentlig er deprimert over noe som har skjedd i livet ditt? Tvangstanker/ angst? 

Jeg kjenner de samme følelsene som deg, trådstarter. Men jeg har glede i livet også, men jeg har en god del indre uro og konflikter. Jeg sliter ganske mye med angst , uro og tvangstanker etter et brudd som skjedde for en tid tilbake. Jeg ble ganske pessimistisk om fremtiden. Men jeg vet at jeg må ta grep i det. Og jeg har gjort det, men jeg har dårlige dager iblant fortsatt. Er litt bedre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Mina1 skrev:

Mulig at du egentlig er deprimert over noe som har skjedd i livet ditt? Tvangstanker/ angst? 

Jeg kjenner de samme følelsene som deg, trådstarter. Men jeg har glede i livet også, men jeg har en god del indre uro og konflikter. Jeg sliter ganske mye med angst , uro og tvangstanker etter et brudd som skjedde for en tid tilbake. Jeg ble ganske pessimistisk om fremtiden. Men jeg vet at jeg må ta grep i det. Og jeg har gjort det, men jeg har dårlige dager iblant fortsatt. Er litt bedre. 

 

Jeg har opplevd traumer og sliter også med angst og depresjon. Men føler det er noe "mer" også. Vet ikke, men fint å finne ut av hva jeg skal forholde meg til. Gudene skal vite at det du ikke har det lett, for kjenner på mye av det samme. Men bra du også har glede i livet. Det har jeg også heldigvis :-)

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd traumer og sliter også med angst og depresjon. Men føler det er noe "mer" også. Vet ikke, men fint å finne ut av hva jeg skal forholde meg til. Gudene skal vite at det du ikke har det lett, for kjenner på mye av det samme. Men bra du også har glede i livet. Det har jeg også heldigvis :-)

Anonymkode: 61e3d...dbd

Ja jeg har glede i livet. Men som du sier : jeg har "handikap" på en måte med angsten og tvangstanker mine. De ble forsterket av et brudd. Jeg forsøker i ettertid å jobbe med meg selv. Skriver ned følelser. Det hjelper veldig for meg. Noen dager har jeg det ganske bra og føler meg bortimot helt frisk. Men noen dager er ganske så tøffe og full i angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på seroquel depot. De håpte det ville roe meg ned men vet ikke...har vanlige seroquel som jeg tar ved behov. De virker bra men det er bare et blaff så går virkninga ut....men depoten hjelper å roe ned på kvelden såpass at jeg får sovne....men virkninga på den og går fort ut. Sliter med mye angst. Forstår det sånn at du også gjør det? Synd ikke adhd medisin ikke funker for deg.....ritalin virka samlende på meg. 

Anonymkode: 61e3d...dbd

Jeg sliter ikke direkte med angst, men noen av mine asperger-symptomer kan lett forveksles med angst. Det er godt du får ny utredning slik at du kanskje kan begynne på sentralstimulerende igjen, siden de hadde god effekt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, Trine skrev:

Jeg sliter ikke direkte med angst, men noen av mine asperger-symptomer kan lett forveksles med angst. Det er godt du får ny utredning slik at du kanskje kan begynne på sentralstimulerende igjen, siden de hadde god effekt på deg.

Ja får bare håpe men det er lenge til. Nå strever jeg så mye at jeg ikke klarer roe ned. Finnes det noen måte å takle dette uten medisiner?

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja får bare håpe men det er lenge til. Nå strever jeg så mye at jeg ikke klarer roe ned. Finnes det noen måte å takle dette uten medisiner?

Anonymkode: 61e3d...dbd

Bruke energi fysisk. Det hjelper ihvertfall litt på meg om jeg klarer gå meg skikkelig sliten. Desverre har jeg noen belastingsskader som gjør at jeg får vondt før jeg blir sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7/26/2017 den 0.02, Trine skrev:

Bruke energi fysisk. Det hjelper ihvertfall litt på meg om jeg klarer gå meg skikkelig sliten. Desverre har jeg noen belastingsskader som gjør at jeg får vondt før jeg blir sliten.

Har vært litt fysisk aktiv i det siste og det hjelper. Nå har de satt meg på en høy dose seroquel depot for å dempe ned til ferien er over. 

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...