AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Hva gjør man når man blir stadig mer slapp og dårlig fysisk evt pga psykiske vansker for hver dag som går? Ligger nesten hele tida er helt slapp og i svime. Klarer ikke mer enn det. Var fult på dps. Behandler på ferie. Anonymkode: a32a9...66b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 Del Skrevet 8. juli 2017 Da passer en på å få en lang eller to korte spaserturer hver dag. Anonymkode: 80de3...a8f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Anbefaler aktivitet du selv liker. Jeg tar meg en sykkeltur omtrent daglig for det er noe jeg liker. Musikk kan også være til god hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanuttius Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Senke kravene og dette sette seg små mål. Gå 20 min hver dag, deles i to 10 min turer om nødvendig. Lete etter en positiv ting hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow ledbetter Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Ja. Gode råd her. Sett deg oppnåelige mål, så er det lettere å følge opp. Og velg noe du liker å gjøre, ikke noe du bare føler du bør eller må. Frisk luft og mosjon er bra både for kroppen og psyken. Begynn i det små, så kan du heller utvide når du føler at du er klar for det. Er du for ambisiøs i starten er det lett å gi opp. Jeg sitter altfor mye inne og i ro selv for tiden, så jeg er sikkert ikke den beste til å gi råd her, men det handler mest om arbeidspress og hensyn til de jeg bor sammen med (og litt om generell latskap, må jeg innrømme). Men jeg skulle gjerne fått rutine på å gå en fast kveldstur igjen. Å gå og høre på musikk liker jeg veldig godt. En må ikke gå på treningssenter eller gå lange strevsomme turer i ulendt terreng for å ha utbytte av å komme seg ut litt. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Ønsker man seg opp og vekk fra det må man selvfølgelig ta i et tak. Om så bare få ringt noen for å få støtte/hjelp. Prioritere vertikal framfor horisontal 😀 Jeg vet det være ekstremt vanskelig å endre på om man har, og ligger nede ei tid. Har du noen rundt deg som kan være litt drahjelp? Om ikke kan støttekontakt være behjelpelig. Min erfaring er at når man først kommer i gang blir det enklere. Litt snubling i form av dager man ikke orker tanken og kroppen sier i fra kan man regne med om man har vært "nede" ei tid. Anonymkode: 66d4b...9af 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Det er deilig i skogen nå og ved sjøen. På med gode sko og dertil egnede klær og gå en tur. Kort eller lang. Prøv å gå i regnvær. det er skikkelig deilig å bli våt i håret og i ansiktet. Bor du i blokk kan du gå fra kjeller til loft endel ganger. Det er trening det! Kjøp deg noen vekter og en yogamatte og tren armene dine. Husarbeid er også trening. Det er mye tøy og bøy og strekking. Jeg kan ikke fordra husarbeid selv men de gangene jeg gjør det føler jeg at jeg får en skikkelig workout. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 På 08.07.2017 den 17.47, AnonymBruker skrev: Hva gjør man når man blir stadig mer slapp og dårlig fysisk evt pga psykiske vansker for hver dag som går? Ligger nesten hele tida er helt slapp og i svime. Klarer ikke mer enn det. Var fult på dps. Behandler på ferie. Anonymkode: a32a9...66b Jeg tror det er nødvendig å dra seg selv ut av senga. Lag deg selv en regel om at du alltid skal være ute av senga innen klokken ti om morgenen, og at du maks kan legge deg en times tid i løpet av dagen. Fortell deg selv at du kan bevege armer og ben, selv om du ikke kan kontrollere fullt ut hvordan du har det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.