AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 En venn av meg har vært samboende i Norge med en utenlandsk kvinne i mange år. Sammen har de tre barn, 6 - 12 år, pluss hennes barn fra tidligere forhold på 15 år. Så flytter hun fra han, og han sitter igjen med 100% ansvar for fire barn. Hun oppfyller ikke en gang vanlig samvær på annenhver helg og en dag i uka. Hun har ingen lønnet jobb. Når han henvender seg til NAV, opplyser de at han ikke har krav på noe barnebidrag siden hun ikke har lønnsinntekt. Hun bidro jo ikke med inntekt mens hun var i forholdet heller, men nå har han fått store tilleggsutgifter på barnepass. Han har også alle utgifter på det barnet som ikke er hans, men som mor bare flyttet fra. Ja, han får barnetrygd, men intet annet. Er dette korrekt etter reglene? Kan hun bare flytte fra sine barn og ansvaret for dem uten å bidra med noe? Er det korrekt at "samfunnet"/NAV ikke skal bidra med noe til barna når mor ikke kan bidra? Anonymkode: eed97...7f6 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanuttius Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Nav kan skjønnslikne en inntekt på henne og regne bidrag utfra det. Det skjer ofte nå. Jeg ble skjønnsliknet til 80% stilling selv om jeg jobber 50% og hadde mange sykemeldinger som dokumentasjon for hvorfor jeg ikke kunne jobbe mere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.