Gå til innhold

Trump bygger mur

Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vel med 20 millioner ulovlige innvandrere så må en vel gjøre noe, om mur er det beste svaret eller ikke vet jeg ikke

Hva ville du gjort blomsterfruen om 20 millioner menn dukket opp i hjemmet ditt? Du ville nok låst døra og gjemt deg bak muren din ;)   

Anonymkode: b19c2...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel med 20 millioner ulovlige innvandrere så må en vel gjøre noe, om mur er det beste svaret eller ikke vet jeg ikke

Hva ville du gjort blomsterfruen om 20 millioner menn dukket opp i hjemmet ditt? Du ville nok låst døra og gjemt deg bak muren din ;)   

Anonymkode: b19c2...a34

ok. jeg trodde ikke at mexico folk var skurker eller invandrere i usa, siden Mexico er en del av usa (trodde jeg, siden det kalles søramerika). jeg trodde bare at Trump var ond og lekte tysk siden han kommer fra tyskland å bygger en mur pga krigsuro, slik som de gjorde i 1961 med å bygge liknende mur i berlin (som ble revet senere)... er mexikanerne noen skurker, altså? Er mexikanerne "byllepesten i U.S.A"?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Trump burde bruke mer penger på foreksempel kreftsykehusmidler, forskning på kurer av sykdommer og på å lage verdensfred og å i skjul få millitæret til å giftdrepe Kim Yong Un.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
32 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. jeg trodde ikke at mexico folk var skurker eller invandrere i usa, siden Mexico er en del av usa (trodde jeg, siden det kalles søramerika). jeg trodde bare at Trump var ond og lekte tysk siden han kommer fra tyskland å bygger en mur pga krigsuro, slik som de gjorde i 1961 med å bygge liknende mur i berlin (som ble revet senere)... er mexikanerne noen skurker, altså? Er mexikanerne "byllepesten i U.S.A"?

Amerika er ikke et land. Det er ett kontinent. Så Mexico og U.S.A er to forskjellige land. Med ulik historie og ganske forskjellig kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
Akkurat nå, Worrysome plenty skrev:

Amerika er ikke et land. Det er ett kontinent. Så Mexico og U.S.A er to forskjellige land. Med ulik historie og ganske forskjellig kultur.

oiii, jeg har missgorstått alt i hele mitt liv, jeg. jeg trudde U.S.A var Amerika, og at Amerika var et land med 52 kontinenter (stater). beklager så mye. da er nokk han Trump fornuftig med å bygge muren, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

oiii, jeg har missgorstått alt i hele mitt liv, jeg. jeg trudde U.S.A var Amerika, og at Amerika var et land med 52 kontinenter (stater). beklager så mye. da er nokk han Trump fornuftig med å bygge muren, da.

Ja, det er litt forvirrende att U.S.A innbyggere kalle amerikanere da det jo ikke er det eneste amerikanske landet. :) Men mange gjør det alikvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

mexico har fin Reggaeton musikk ivertfall. de synger mye "ey, papi, el perro, gato, el gato!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

USA ligger jo i Amerika, synes ikke det er noe rart at du har misforstått, det er det nok mange som gjør. Det er mye ulovlig innvandring og smugling fra Mexico til USA, bl.a. veldig mye narkotikasmugling. Jeg skjønner jo at man vil begrense dette, men å gå ut og si at det skal bygges en mur som andre skal betale er vel ikke den rette måten å gjøre det på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

USA ligger jo i Amerika, synes ikke det er noe rart at du har misforstått, det er det nok mange som gjør. Det er mye ulovlig innvandring og smugling fra Mexico til USA, bl.a. veldig mye narkotikasmugling. Jeg skjønner jo at man vil begrense dette, men å gå ut og si at det skal bygges en mur som andre skal betale er vel ikke den rette måten å gjøre det på. :) 

Noen tror Afrika er et land også. :blink:

Anonymkode: be3f1...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen tror Afrika er et land også. :blink:

Anonymkode: be3f1...284

Og noen tror at Norge er hovedstaden i Sverige. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Lillemus skrev:

Og noen tror at Norge er hovedstaden i Sverige. :) 

Mange som bør få igjen skolepengene sine, tør si.

Anonymkode: c539f...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Det er litt forvirrende.

USA er et land i Nord-Amerika. Dette landet består av 52 delstater som til en viss grad kan styre seg selv, altså i større grad enn norske fylker kan, men uten at de likevel er egne land. Men hvis du reiser dit, vil du se at kulturen, klimaet, visse lover og snakkemåten i de ulike statene mildt sagt er forskjellig. Du kan virkelig ikke f.eks sammenligne Texas og New Jersey, som er to delstater i USA.

Kontinentet Amerika består av Nord-Amerika (som vel bare er USA og Canada), Mellom-Amerika (bl.a. Mexico) og Sør-Amerika (en samling spansk- og portugisisktalende land). Historisk sett har det vært en del rivalisering mellom engelsktalende og spansktalende i amerikanske land, spesielt USA. De spansktalende stammer ofte fra innvandrere fra land lengre sør, og er vel i gjennomsnitt fattigere, og i gjennomsnitt en høyere kriminalitet, enn de engelsktalende (selv om dette bildet nok er mer nyansert enn som så). Dette fører til en del "rasisme" mot spansktalende, og det er politiske krefter som definitivt ikke ønsker innvandring fra Mexico. Derfor denne muren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Trump burde bruke mer penger på foreksempel kreftsykehusmidler, forskning på kurer av sykdommer og på å lage verdensfred og å i skjul få millitæret til å giftdrepe Kim Yong Un.

1) Enig

2) Enig

3) Enig

4) Tja. Spørsmålet er om det er realistisk. Hele regimet til Kim Jong-Un er jo bygget opp rundt at dette skal være umulig. Mannen vet at store deler av verden ønsker å se han død. Å gjøre dette ved en vanlig invasjon ville vært komplisert og sannsynligvis medført at "gislene" Sør-Korea og Japan ville lide store tap. Det burde ikke vært komplett umulig å sende 3-4 spesialtrente soldater med båt til Nord-Korea for å utføre oppdraget, men det ville være ekstremt krevende og beheftet med risiko. Ingen vet hvordan Kim Jong-Un ville reagert i det ikke usannsynlige tilfelle at de mislyktes. At de ville bli torturert og drept er helt åpenbart, men hvordan landet ville reagert ovenfor USA og nabolandene er helt uklart. Muligens ville han ansett det som en krigserklæring og latt det gå ut over nabolandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...