AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Regjeringen vil fra nyttår stramme inn ordningen med arbeidsavklaringspenger, som 143 000 nordmenn går på. Stønadsperioden reduseres og det stilles strengere krav. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeidsliv/strammer-inn-ordningene-for-syke/a/23961556/ Hva skal folk gjøre når det kan ta årevis å få utredning og behandling? Anonymkode: 3dbf9...f95 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regjeringen vil fra nyttår stramme inn ordningen med arbeidsavklaringspenger, som 143 000 nordmenn går på. Stønadsperioden reduseres og det stilles strengere krav. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeidsliv/strammer-inn-ordningene-for-syke/a/23961556/ Hva skal folk gjøre når det kan ta årevis å få utredning og behandling? Anonymkode: 3dbf9...f95 Jeg er usikker på om det alltid er gunstig at den tiden utredning og behandling tar automatisk må gjøres separat fra noen arbeidstimer, med unntak selvsagt. Det som gjør meg oppgitt er at alle krav kun rettes mot mottakerne av AAP. Jeg tror NAV, samfunnet vårt, ville hatt mer å tjene dersom ulike krav også ble innført ovenfor enkelte bedrifter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaswell Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 En artikkel fra mars? Jøss for en nyhet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 3 minutter siden, Andreaswell skrev: En artikkel fra mars? Jøss for en nyhet Hvis du ikke har noe mer fornuftig å "bidra" med kan du likegodt holde kjeft. Anonymkode: 3dbf9...f95 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaswell Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har noe mer fornuftig å "bidra" med kan du likegodt holde kjeft. Anonymkode: 3dbf9...f95 Hvis du ikke har en nyhet å komme med kan du likegodt la være Beklager at jeg poengterte det da! Herrejemenin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 1 minutt siden, Andreaswell skrev: Hvis du ikke har en nyhet å komme med kan du likegodt la være Beklager at jeg poengterte det da! Herrejemenin. Dette er en viktig sak for mange. Om den ikke stod i dagens avis er da revnende likegyldig. Jesus, gå ta deg en bolle, din fjott. Anonymkode: 3dbf9...f95 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaswell Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en viktig sak for mange. Om den ikke stod i dagens avis er da revnende likegyldig. Jesus, gå ta deg en bolle, din fjott. Anonymkode: 3dbf9...f95 Ja, og derfor har den vært oppe til diskusjon tidligere, da det var en nyhet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 1 minutt siden, Andreaswell skrev: Ja, og derfor har den vært oppe til diskusjon tidligere, da det var en nyhet Din helvetes kverulant. Du lager bare dårlig stemning og bråk. Anonymkode: 3dbf9...f95 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaswell Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Din helvetes kverulant. Du lager bare dårlig stemning og bråk. Anonymkode: 3dbf9...f95 Fordi jeg poengterte at det var en gammel artikkel som har vært diskutert tidligere? Take a chill pill Du tåler marginalt lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 6 minutter siden, Andreaswell skrev: Fordi jeg poengterte at det var en gammel artikkel som har vært diskutert tidligere? Take a chill pill Du tåler marginalt lite. Ser ikke poenget med å svare noen så kjipt på et helt greit innlegg. Spiller ingen rolle om det har vært diskutert tidligere, alltid noen nye brukere her inne eller andre som ikke har deltatt i diskusjonen tidligere. Anonymkode: 15dec...716 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaswell Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke poenget med å svare noen så kjipt på et helt greit innlegg. Spiller ingen rolle om det har vært diskutert tidligere, alltid noen nye brukere her inne eller andre som ikke har deltatt i diskusjonen tidligere. Anonymkode: 15dec...716 Svarte ikke kjipt, jeg bare poengterte det. Først da ble det "kjipt". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Det blir vel litt problematisk med krav til diagnose når det tar flere år å faktisk få en diagnose? Så syns jeg det blir litt for enkelt å bare stille krav til mottakeren og ikke til behandlere, NAV og arbeidsgiverene. IA-bedrift er forsåvidt et godt tiltak i de ytters få bedriftene som tar det seriøst. Mitt inntrykk er at de fleste bedrifter ikke har satt seg inn i hva det dreier seg om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 1 minutt siden, Trine skrev: Det blir vel litt problematisk med krav til diagnose når det tar flere år å faktisk få en diagnose? Så syns jeg det blir litt for enkelt å bare stille krav til mottakeren og ikke til behandlere, NAV og arbeidsgiverene. IA-bedrift er forsåvidt et godt tiltak i de ytters få bedriftene som tar det seriøst. Mitt inntrykk er at de fleste bedrifter ikke har satt seg inn i hva det dreier seg om. Veldig enig i det du skriver her. Ang IA-avtalen så har bedrifter vært dyktige på å få ned sykefraværet men delmål 2: "Hindre frafall og øke sysselsettingen av personer med nedsatt funksjonsevne." står det begredelig til med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Din helvetes kverulant. Du lager bare dårlig stemning og bråk. Anonymkode: 3dbf9...f95 Fælt så hissig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 42 minutter siden, Andreaswell skrev: Svarte ikke kjipt, jeg bare poengterte det. Først da ble det "kjipt". Nå har du klart å ødelegge nok en tråd med meningsløs kverulering. Lykke til. Anonymkode: 3dbf9...f95 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 1 minutt siden, XbellaX skrev: Veldig enig i det du skriver her. Ang IA-avtalen så har bedrifter vært dyktige på å få ned sykefraværet men delmål 2: "Hindre frafall og øke sysselsettingen av personer med nedsatt funksjonsevne." står det begredelig til med. Jeg jobbet i en bedrift som ansatte en egen person til alt IA-arbeidet. Hun hadde fulltidsstilling og vel så det. Da jeg begynte i en ny bedrift og fortalte dem om muligheten til støtte så de ut som spørsmålstegn. I den første bedriften fikk vi masse hjelpemidler for å unngå belastningsskader, som er det største problemet i det yrket jeg hadde. Jeg tror det heter arbeidslivsenteret. Bedriftene betaler jo inn penger så kan man søke om støtte til bl.a hjelpemidler. Skjønner ikke at flere bedrifter ikke benytter seg av det. Var jo en fordel for bedriften jeg jobbet i da, de fikk jo masse penger siden ingen andre ville ha Så var de flinke til å finne andre oppgaver dersom man ikke kunne utføre de oppgavene man egentlig hadde. Var også mange som fikk hjelp fra bedriften til å komme raskere til behandling/operasjoner gjennom "raskere tilbake" og fritt sykehusvalg. Den siste bedriften jeg jobbet i var ikke flinke til å få ned sykefraværet engang, de gjorde overhode ingenting for å holde folk i jobb. Men jeg vet ikke hvordan det er generelt. Tror kanskje jeg har erfaring med de to ytterpunktene. Men jeg vet at bedriften sparte inn inntekten til personen de ansatte for å ta seg av IA-arbeidet og enda litt til ved å redusere sykefraværet og holde folk i jobb. De var også veldig opptatt av trivsel og prøvde å legge til rette så godt de kunne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 7 minutter siden, Trine skrev: Jeg jobbet i en bedrift som ansatte en egen person til alt IA-arbeidet. Hun hadde fulltidsstilling og vel så det. Da jeg begynte i en ny bedrift og fortalte dem om muligheten til støtte så de ut som spørsmålstegn. I den første bedriften fikk vi masse hjelpemidler for å unngå belastningsskader, som er det største problemet i det yrket jeg hadde. Jeg tror det heter arbeidslivsenteret. Bedriftene betaler jo inn penger så kan man søke om støtte til bl.a hjelpemidler. Skjønner ikke at flere bedrifter ikke benytter seg av det. Var jo en fordel for bedriften jeg jobbet i da, de fikk jo masse penger siden ingen andre ville ha Så var de flinke til å finne andre oppgaver dersom man ikke kunne utføre de oppgavene man egentlig hadde. Var også mange som fikk hjelp fra bedriften til å komme raskere til behandling/operasjoner gjennom "raskere tilbake" og fritt sykehusvalg. Den siste bedriften jeg jobbet i var ikke flinke til å få ned sykefraværet engang, de gjorde overhode ingenting for å holde folk i jobb. Men jeg vet ikke hvordan det er generelt. Tror kanskje jeg har erfaring med de to ytterpunktene. Men jeg vet at bedriften sparte inn inntekten til personen de ansatte for å ta seg av IA-arbeidet og enda litt til ved å redusere sykefraværet og holde folk i jobb. De var også veldig opptatt av trivsel og prøvde å legge til rette så godt de kunne. Snakk om ytterpunkter....! Den første var jo like fabelaktig som nr 2 var elendig. Det er så man kan begynne lure på om det kun er for "diplomets skyld" de ønsker være IA-bedrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 12 minutter siden, XbellaX skrev: Snakk om ytterpunkter....! Den første var jo like fabelaktig som nr 2 var elendig. Det er så man kan begynne lure på om det kun er for "diplomets skyld" de ønsker være IA-bedrift. Ja, det kan du si. De ante ihvertfall ikke hva det dreide seg om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Det rare er at avisene nå er fulle av råd om hvordan det er bare dumt å "gå i opplag for tidlig". Samtidig ser det ut som det neste tiår blir " spesialistenes" tiår i arbeidslivet og dermed er jobbmulighetene mye mindre for store grupper som naturlig nok mangler spesialisering i helse eller teknologi som ligger an til å bli de kommende lønnsdriverene. Samtidig tviler jeg på om markedet vil være der for mye av hva det satses på. Den største bekymring er hvordan tilliten til mange samfunnsinstitusjoner føles mye svekket. Arbeidslivet er mere og mere alles kamp mot alle og vi ser snart bare vår neste som et mulig økonomisk investeringsobjekt. Dette reagerer mange av oss sterkt mot. Hvordan man nå gjør ansettelser er også i endring for eksempel innen forskning. Man erkjenner at det meste i en suksess er langvarig hardt arbeid og satser bevisst på å bygge opp mennesker utifra lyst og interesse og ikke først og fremmst utifra oppnådde resultat mener jeg å lese meg til. Veien inn i arbeidslivet blir mere kronglete enn noen gang og å miste økonomisk stønad er å svikte hele generasjoner. Andelen mennesker med faste og fulle stillinger kommer til å stupe og et helt annet og utarmet arbeidsliv er kommet for å bli. Det vil bli et større gap mellom tilbud og etterspørsel enn noen gang.Og er mulighetene til økonomisk stønad mindre vil den skjulte ledigheten bare vokse men det er kanskje hva noen ønsker. Og hvordan vil det ikke gå ut over de som er avhengig av hjelp. Det blir ingen spøk i et sånt samfunn. Anonymkode: f74d8...56f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Jeg gikk på aap i 3 år. Jobbet 60% fikk resten på aap i 2 år. I 1 år jobbet jeg i arbeidspraksis i 100% og fikk aap. Fikk 1 års vikariat på den jobben etterpå. Men så skulle det spares på renholderne og jeg ble arbeidsledig. Fikk innvilget dagpenger. Men aap er ikke regnet som inntekt så den summen jeg får i dagpenger er latterlig. Jeg har ikke gått hjem når jeg fikk aap, men jeg jobbet. Det lønner seg ikke. Systemet suger Anonymkode: 92302...027 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.