Gå til innhold

Drømme-tråden (en reise til magiverden hver natt)


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Er det forresten mange her som husker drømmene sine som om de var dager? Jeg husker mange drømmer i ukesvis, månedsvis og årevis. I detalj. Og drømmer ofte det samme om og om igjen. 

Ja ofte får vi de samme drømmene igjen, til vi har forstått meningen. Jeg hadde en drøm/mareritt fra jeg var liten og inn i voksen alder, når jeg tenkte "Å det er årsaken", da slapp jeg den drømmen som var ganske så dramatisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen
8 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Kan man ha psykotiske drømmer? Jeg sliter i blant, og nå fort tiden med helt for jævlige drømmer. Det føles som om jeg er i samme state som når jeg har søvnparalyse. Drømmene føles SÅ ekte, også etter at jeg har våknet. Det er aldri mareritt, men drømmene er veldig sjuke. Drømmer om mordere som skader folk på de verst tenkelige måter, og at kroppen min har alvorlige, dødelige feil som ingen oppdager. Huff. Våkna nettopp fra en sånn drøm nå. 

ja kanskje. jeg drømmer også helt psyke drømmer nå når jeg er stressa og da drømmer jeg blant annet at jeg blir hund og verden blir et dragsug og jeg reiser i tid og dyr som jeg blir reinkarnert til og at jeg lukter døde kropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja ofte får vi de samme drømmene igjen, til vi har forstått meningen. Jeg hadde en drøm/mareritt fra jeg var liten og inn i voksen alder, når jeg tenkte "Å det er årsaken", da slapp jeg den drømmen som var ganske så dramatisk. 

jef drømmer aldri den samme drømmen men jeg husker maaange drømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jef drømmer aldri den samme drømmen men jeg husker maaange drømmer.

Det er jo positivt, da jobber du underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jo positivt, da jobber du underveis :)

ja. jeg sktiver ned drømmene i google keep.

 

her er en til jeg vil dele:

det kom biler forbi. noen biler var ford og volgsvagen og sånt, men da det kom merzedes biler og minibusser, ville jeg sikle, men turte ikke sikle og gjemte meg når jeg ukontrollert siklet mens jeg sov kjempetrøtt i en merzedes minibuss som var hvit, med brunt belte. jeg er redd for å sikle når jeg ser mercedesmerket. jeg var nemlig så unormalt ukontrollert trett i denne drømmen, at jeg sov tillogmed ståemde på et smykke urban butikkvindu på et ukjent kjøpesenter mens en jente jeg var sammen med gikk inn og kikket på disse indianeraktige smykkene (jeg har ikke venner i virkeligheten men det virket ekte i drømmen). jeg prøvde å ikke vise indianerselgermannen der at jeg var tyvete, fordi jeg kunne virke sån tyvete fordi jeg hadde ikke full kontroll på kroppen min, fordi jeg måtte streve for å holde meg våken og oppreist der jeg stod. så ble verden kald av isskyvegg bølger fordi sola sluknet, og alt rundt meg ble til is og kaldt, og jeg var ensom i snøen uten at folk ville hjelpe meg opp, og krøyp og gjemte meg i hvite islagte busker. så såg jeg åpent hav og da ville jeg øke spenningen ved å forvandle meg til hund og så snuste jeg på lukter mens jeg sov på kanten av en høy klippe mot dette åpne havet (jeg har angst for å lukte på ting mens jeg ser åpent hav, foreksempel på strender)  og vrikket på bakbeina mine som en hund som drømmer. det var ekkelt skummelt men gøy alikevel, for jeg tøyet mine grenser ved å lukte mens jeg såg åpent hav.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater drømmer.

Husker ikke sist jeg hadde en god drøm. Drømmene mine handler alltid om svik, avvisning, skam, hevn. Eller naturkatastrofer, brann, krig. Våkner ofte opp klam av svette med vondt i nakken. Kanskje jeg slenger hodet fram og tilbake i søvne? 😦

drømmene om avvisning, skam og hevn er de verste. Selve handlingene i drømmene er ikke selvopplevd, men temaene er opplevd til de grader, i mange former.

Har lurt på om jeg drømmer dette fordi disse følelsene er temaer i terapien? 

Det er så vondt å måtte drømme slikt på natta når jeg har som mål å ha gode netter med god søvn.. noe som er nødvendig for å forbli noenlunde stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius
12 timer siden, franklyscarlet skrev:

Er det forresten mange her som husker drømmene sine som om de var dager? Jeg husker mange drømmer i ukesvis, månedsvis og årevis. I detalj. Og drømmer ofte det samme om og om igjen. 

Noen drømmer setter seg og man husker de lenge lenge. Noen ganger kommer det fortsettelse lenge etterpå. Av og til lurer jeg på om jeg har drømt eller om det er virkelig.

 

Å drømme om hus. Hus er symbol på oss selv. Kjelleren er vårt underbevissthet. Hvor i huset ting foregår gir oss et hint om hva vi må tette på i livet. Feks ett rotete hus eller falleferdig hus betyr at vi må rydde opp mentalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
12 timer siden, BamseLiten skrev:

Noen drømmer setter seg og man husker de lenge lenge. Noen ganger kommer det fortsettelse lenge etterpå. Av og til lurer jeg på om jeg har drømt eller om det er virkelig.

 

Å drømme om hus. Hus er symbol på oss selv. Kjelleren er vårt underbevissthet. Hvor i huset ting foregår gir oss et hint om hva vi må tette på i livet. Feks ett rotete hus eller falleferdig hus betyr at vi må rydde opp mentalt.

denne drømmen jeg hadde før jeg våknet klokka 12.00 i dag, gjorde meg helt utslitt i kropp og ører når jeg våknet i dag:

jeg var å såg på noe edderkopper. en dame fanget etterkoppen med munnen sin, men ble dratt med den for edderkoppnettet var så sterkt.

i bilen på vei til noe, kom en røykdetektor med politi inni og skulle krasje inn i vår bil (sån i taket på leiligheten) så vi måtte bruke bilhoppefunlsjonen å henge oss fast i broa. jeg lurte på hvor i usa det var så fine kinatrær med rosa blader på. det var i kanada. jeg spillte på elgitaren til tante aslaug og hun ble irritert på meg fordi jeg vippet elgitarhalsen som aslaig holdt med albuene ned i bordet omighen og omigjen  ned på bordet så det da elgitarstrenglyder mens jeg spurte støttekontakten min hvorfor hun hadde svart vet ikke når jeg spurte hvor trærne var, når hun svarte jaaaa når jeg spurte om det var i kanada de trærne var.

så var vi i en bil fra bergen til boligen min i en rask bil. to ukjente gamle satt å sov med armene i kors bakerst. hun svarthåra unge vikarpersonalet sa hun ble ikke bilsjuk. hun fikk lukte på en tåfisparfymen som hovedkontakten min lo og lurte oss til å lukte på, sån at de som satt vedsidenav meg skulle spy. godlokteflaskene var grønnblå og rosa innhold i dem. jeg luktet i den grønnblåe. bi sprayet på gulvet. hun mørkhåra vikaren til venstre for meg, begynte å brekke seg av den grønnblåe som var sprayet oå det vite lakkgulvet forran henne på bilen. jeg rømte fra det og kastet meg ut bildøra, og jogget hjemover mot førretunellen der noen arbeidere jobbet og en skadet hvitgrå bil med politi rundt var, for å late som om jeg ikke var såret selvom jeg blødde. jeg var borti et hull i bakken ved den skadde bilen med bensingreier med hånnen min, og tørket hånden på asvalten og løp videre, i sort treningsbikini med mobillomme på armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag tar bare alt slutt for oss alle og vi går i oppløsning tror jeg. Drømmene er menneskets vilje til fortsettelse og det fantastiske redskap vi alle mennesker har og bør få ha i fred.

Forstyrrrer man folks drømmeliv så tror jeg man kan ødlegge folk mentalt og jeg tror dette er hva som skjer med mange mennesker for å få dem til å delta i kriger og farlige ting og arbeide. Ofte for at andre skal overleve eller kanskje helst tjene seg enda rikere.

Anonymkode: dce95...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

når jeg var ungdom, drømte jeg at førretunellen var dobble, og at det var vasker der som vi unger stod å pusset tenner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...