Gå til innhold

Kjøpe alkohol til ungdomsskoleelever

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var i ett selskap i helgen og overhørte ei dame si at hun kjøper alkohol til sine 2 barn som går på ungdomsskolen. Jeg har en gutt som begynner på videregående nå, men jeg har aldri kjøpt, og kommer ikke til å kjøpe alkohol til han. Det var bedre det mente denne damen, for da viste hun hva dem fikk i seg. Men da blir det jo det samme som vi sier at det er greit at tenåringene drikker.

Men jeg fant ut at denne dama kansje ikke er helt god. Hun fortalte også at hun var singel, men at hun hadde en elsker. En mann som er gift og har barn. 

Er veldig glad for at jeg ikke har noen sånne i min venninne gjeng 😀😂

Anonymkode: c533e...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andreaswell

Å kjøpe alkohol til mindreårige er aldri greit, uansett hva! Argumentet hun kom med er så gammelt og latterlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i ett selskap i helgen og overhørte ei dame si at hun kjøper alkohol til sine 2 barn som går på ungdomsskolen. Jeg har en gutt som begynner på videregående nå, men jeg har aldri kjøpt, og kommer ikke til å kjøpe alkohol til han. Det var bedre det mente denne damen, for da viste hun hva dem fikk i seg. Men da blir det jo det samme som vi sier at det er greit at tenåringene drikker.

Hun kan jo tro det. Såvidt jeg har hørt viser forskning at unger som får med seg alkohol hjemmefra drikker mer enn de som ikke gjør det. Og å tro at de kun drikker det mor har kjøpt er å være i overkant naiv, mildt sagt.

Jeg har en på vgs og en som var russ i vår, har aldri kjøpt en dråpe alkohol til dem. De har riktignok fått smake en sup om vi har tatt oss et glass vin eller en øl i syden, men det er det hele. Eldstemann er myndig, men liker ikke øl og tar seg heller en cider, men det er vel 2-3 mnd siden han kjøpte de ciderboksene som fremdeles står i kjøleskapet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Jeg har barn fra 15 til 20 år. De får aldri alkohol med seg fra oss. Det er en uting. Vi snakket om alkohol, om at sprit er en versting for mange f.eks og dette med å sitte på i biler når sjåføren er beruset eller en villbass bak rattet. Når de er 17 får de smake men bare litt og vi kjører og henter når de skal på fest. Det som skjer på festen har vi ikke kontroll på men turen frem og tilbake gir oss kontroll og også en mulighet til å få med hjem en ekstra venn som har fått for mye. Så får vi og ett innblikk i hvor mye de drikker og hvordan festene er. Jeg kjører med lukkede ører og forsøker å glemme det de snakker om i baksetet. Åpenhet, trygghet og frihet hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg fant ut at denne dama kansje ikke er helt god. Hun fortalte også at hun var singel, men at hun hadde en elsker. En mann som er gift og har barn. 

Er veldig glad for at jeg ikke har noen sånne i min venninne gjeng 😀😂

Tror ikke noen her støtter damens argumentasjon. Selvfølgelig er det ugreitt å kjøpe alkohol til ungdomsskoleelever.

Forøvrig forstår jeg ikke hva elskeren har med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius
12 timer siden, Xtra skrev:

Tror ikke noen her støtter damens argumentasjon. Selvfølgelig er det ugreitt å kjøpe alkohol til ungdomsskoleelever.

Forøvrig forstår jeg ikke hva elskeren har med saken å gjøre.

Kanskje hun bruker alkohol som middel for at eleven ikke skal røpe utroskapet...hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...