Gå til innhold

P-sprøyte - noe for meg?


Gjest Adelin

Anbefalte innlegg

Etter siste fødsel for 4 mnd siden har jeg brukt mini piller, ulempen ved dem er at de må tas til samme tid hver dag, og det er ikke alltid like lett med ammetåke og alt!

Legen min sa jeg kunne gå over til vanlige p-piller etter 6 månder selv om jeg fremdeles ammer. I det siste har jeg lurt på å heller få en p-sprøyte, men jeg vet lite om den. Kan jeg få det når jeg ammer? Hvor ofte må jeg ta den? Kan jeg ta den selv eller må legen gjøre det? Er det dyrere enn vanlige p-piller?

Her det noe å si at jeg er diabetiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. Man kan bruke p-sprøyte ved amming

2. Den må settes hver 3.måned

3. Den må settes av lege eller sykepleier, det er ikke lett å sette den i baken på seg selv.

4. Den koster 80 kr for 3 måneder. P-pille koster omtrent det samme eller litt mer for 3 månedert

5. Diabetikere kan bruke denne metode.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...