Gå til innhold

Er jeg unik som fortsatt tenker mye på eksen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er jeg helt ulik alle andre? Det har gått halvannet år siden jeg møtte eksen min sist. Men jeg klarer ikke å glemme han. Jeg klarer ikke å glemme det vi hadde sammen. Følelsene er der fortsatt og jeg er fremdeles ikke over hvordan han forlot meg. Men jeg aksepterer at det er blitt sånn. Jeg er ikke lysten på å date fordi jeg tok bruddet så tungt samt at jeg har dater så mye at jeg er gått lei. 

Jeg har fått høre helt siden eksen gitt ut av mitt liv at jeg bare måtte glemme han. Nå synes jeg det er mye tyngre når folk sier at nå er det gått så lang tid at nå burde du ihvertfall ha glemt han. Og når de sier det så tenker jeg bare mer på han. 

Jeg er lei meg over at han gikk. Men jeg har kommet frem til at jeg må leve med det. Jeg kommer aldri til å glemme han. Men jeg lever livet mitt og gjør det beste ut av hvordan det er blitt. Jeg forsøker å akseptere at det fortsatt er sårt. Det gjør det bedre. Jeg unngår å gå steder han ferdes for å verne meg selv mot mer smerte. Men ellers lever jeg videre på min måte og har det bra. 

Hva sier dere? Er jeg unormal? 

Anonymkode: 1d2db...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

motorPrøysen

Dette høres normalt ut. Og hvordan skal du kunne glemme noen med en viljesakt? Bedre å slippe tankene og følelsene til, akseptere at de er der. Over tid vil du nok tenke mindre på ham, men er det noen som noensinne helt glemmer en eks? Det ville jo i så fall være ganske trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Nei, du er ikke unik. Leste noe om det nylig. Det er en viss andel som blir hengende i fortiden og aldri reiser seg igjen etter et brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres  helt  normalt ut. Det høres kanskje teit ut, men vær glad for at du har et så rikt følelsesliv. Ikke alle har det. Noen kan ikke forelske seg en gang. Du høres sunn og frisk ut. Det vil blekne etterhvert men sånne ting tar alltid tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, Gondor skrev:

Det høres  helt  normalt ut. Det høres kanskje teit ut, men vær glad for at du har et så rikt følelsesliv. Ikke alle har det. Noen kan ikke forelske seg en gang. Du høres sunn og frisk ut. Det vil blekne etterhvert men sånne ting tar alltid tid.

Takk for forståelsen. For meg er et menneske noe som ikke kan erstattes. Men jeg må leve med at han gikk. Jeg tror det vil blekne mer og mer. Det går sakte men fremover. Jeg forsøker å ha et liv tross dette men jeg tenker mye på han. Det gjør fortsatt vondt. Men jeg tenker på en annen måte enn før. 

Jeg elsket han. Tiden med han betydde mye for meg. Jeg føler at jeg dummet meg ut med å ha følelser da det ble slutt. Men som du sier: er man et følelsesmenneske så er man det. Noe å være stolt av. Bedre det enn å ikke føle. 

Jeg ble litt sjokket at jeg fikk beskjed av folk å bare glemme han da han ikke ville ha meg i livet sitt lenger. Noen sa : bare glem han og finn en ny med en gang!. Nei så lett var det ikke. Han kunne ikke bare erstattes. Men jeg tror at en dag så vil jeg kanskje bli forelsket i en mann igjen. Håper det. .

Godt at du forstår. Og da er jeg nok ikke helt unormal allikevel. Takk for svar. :)

Anonymkode: 1d2db...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...