Gå til innhold

Har jeg bulimi igjen, eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Hadde bulimi for noen få år siden. Etterhvert ble jeg frisk, selv om jeg aldri har vært fornøyd med fettprosenten min, og det har plaget meg hver dag. I 2017 har jeg kastet opp med vilje rundt 20 ganger. Vanligvis fordi jeg har spist mer enn jeg pleier og fått dårlig samvittighet. Kun et par ganger har jeg kjøpt inn masse mat og planlagt å spise og spy. Har jeg fått bulimi igjen? Jeg synes ikke det går utover hverdagen. Vet jeg ikke burde spy, men i blant er det så forløsende og deilig. 

Anonymkode: bd446...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Hadde bulimi for noen få år siden. Etterhvert ble jeg frisk, selv om jeg aldri har vært fornøyd med fettprosenten min, og det har plaget meg hver dag. I 2017 har jeg kastet opp med vilje rundt 20 ganger. Vanligvis fordi jeg har spist mer enn jeg pleier og fått dårlig samvittighet. Kun et par ganger har jeg kjøpt inn masse mat og planlagt å spise og spy. Har jeg fått bulimi igjen? Jeg synes ikke det går utover hverdagen. Vet jeg ikke burde spy, men i blant er det så forløsende og deilig. 

Du skriver at du i 2017 har kastet opp rundt 20 gng. Ca 1 gng i uka. Videre skriver at du "kun" har planlagt et par gng og at du ikke synes det går ut over hverdagen. Hva synes du selv, innerst inne, om dette? Du har hatt det tidligere, husker du hvordan det artet seg i starten? Rusen, trøsten, kontrollen man føler helt til man plutselig har mistet både følelsen av kontroll og kontrollen over bulimien? Husker du hvor fort det antagelig gikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, ColaZero skrev:

Du skriver at du i 2017 har kastet opp rundt 20 gng. Ca 1 gng i uka. Videre skriver at du "kun" har planlagt et par gng og at du ikke synes det går ut over hverdagen. Hva synes du selv, innerst inne, om dette? Du har hatt det tidligere, husker du hvordan det artet seg i starten? Rusen, trøsten, kontrollen man føler helt til man plutselig har mistet både følelsen av kontroll og kontrollen over bulimien? Husker du hvor fort det antagelig gikk?

Takk for svar.

Da jeg hadde bulimi sist begynte jeg å kaste opp et par ganger i uka i starten, og så ble det fort hver dag. Etter hvert ble det flere ganger om dagen. Hver dag dreide seg kun om å spise og spy. Sluttet på skolen og i jobben for å holde på slik. 

Jeg tenker vel at jeg ikke har bulimi, men er litt usikker på hvor grensa går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Da jeg hadde bulimi sist begynte jeg å kaste opp et par ganger i uka i starten, og så ble det fort hver dag. Etter hvert ble det flere ganger om dagen. Hver dag dreide seg kun om å spise og spy. Sluttet på skolen og i jobben for å holde på slik. 

Jeg tenker vel at jeg ikke har bulimi, men er litt usikker på hvor grensa går. 

Ja, skjønner hva du mener om at du er usikker på hvor grensen for å diagnostisere deg med bulimi går pr nå. Men du er langt over grensen når det gjelder å leke med ilden. Du er rimelig sikkert helt klart på vei til å utvikle bulimi igjen. Spesielt siden du har hatt det tidligere. Noen fagfolk ville kanskje allerede sagt at du igjen har utviklet bulimi.

Klarer du å stoppe dette tror du? Har du noen form for hjelp på noe plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg vil definitivt si at du har bulimi siden du kaster opp jevnlig og synes det føles godt. Hvis du ikke har det og har kontroll så kutter du ut umiddelbart, noe jeg tviler på at du klarer. Søk hjelp snarest før du ender i bulimihelvete igjen, du er farlig nære nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, ColaZero skrev:

Ja, skjønner hva du mener om at du er usikker på hvor grensen for å diagnostisere deg med bulimi går pr nå. Men du er langt over grensen når det gjelder å leke med ilden. Du er rimelig sikkert helt klart på vei til å utvikle bulimi igjen. Spesielt siden du har hatt det tidligere. Noen fagfolk ville kanskje allerede sagt at du igjen har utviklet bulimi.

Klarer du å stoppe dette tror du? Har du noen form for hjelp på noe plan?

Jeg går til psykolog allerede, men har ikke tatt det opp med h*n fordi jeg ikke vil ha enda en diagnose, hvis du skjønner. Kanskje teit, men.

Tror jeg kan stoppe, og synes jeg har det under kontroll akkurat nå. Planen er vel egentlig å skjerpe meg. Kanskje spise mer mindfullt, og ikke kaste maten innpå, så det blir alt for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...