Gå til innhold

Medisin mot tvangstanker

Gutt1986

Anbefalte innlegg

Jeg går på 20 mg Brintellix og bruker 0,5 mg Risperion til tvangstanker ( har prøved å ta 0,5-1,5 ) , men det hjelper heller ikke så mye mot tvangstanker og angst , er det noe annet tillegg pille som jeg kan bruke med Brintellix for tvang ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
4 timer siden, Gutt1986 skrev:

Jeg går på 20 mg Brintellix og bruker 0,5 mg Risperion til tvangstanker ( har prøved å ta 0,5-1,5 ) , men det hjelper heller ikke så mye mot tvangstanker og angst , er det noe annet tillegg pille som jeg kan bruke med Brintellix for tvang ?? 

Fluoxetin fikk jeg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det primære er å ta bort tvang, er det Brintellix som må erstattes med et ssri i høye doser.

'

Anonymkode: b8547...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke et SSRI i så høy dose som du tolererer uten å få altfor mye bivirkninger. Det er ikke uvanlig med f.eks Cipralex 40-60 mg eller Zoloft 400 mg. Så må du ta denne dosen i minst 12 uker før du kan evaluere effekt. Dette må du gjøre mens du har oppfølging av psykiater. 

Hvis dette ikke hjelper, kan du vurdere Risperdal. Men å ta en særdeles moderat dose Brintellix sammen med Risperdal høres bare rart ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du må bruke et SSRI i så høy dose som du tolererer uten å få altfor mye bivirkninger. Det er ikke uvanlig med f.eks Cipralex 40-60 mg eller Zoloft 400 mg. Så må du ta denne dosen i minst 12 uker før du kan evaluere effekt. Dette må du gjøre mens du har oppfølging av psykiater. 

Hvis dette ikke hjelper, kan du vurdere Risperdal. Men å ta en særdeles moderat dose Brintellix sammen med Risperdal høres bare rart ut. 

Det hjalp ikke på mine "såkalte" tvangstanker,ikke risperdal og ikke fluoxetin. Fikk beskjed om at jeg hadde hatt det så lenge, at jeg måtte leve med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, stjernestøv skrev:

Fluoxetin fikk jeg for det.

I tillegg til Brintellix og Risperion ?? Er det mye bivirkninger ?? Hvor lenge har du gått på det ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det primære er å ta bort tvang, er det Brintellix som må erstattes med et ssri i høye doser.

'

Anonymkode: b8547...553

Men jeg tåler jo ikke ssri medisiner :wacko: Brintellix vil jeg helst ikke bytte , etter all nedturer med SSRI , men som tillegg pille , så går det greit !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
21 minutter siden, Gutt1986 skrev:

I tillegg til Brintellix og Risperion ?? Er det mye bivirkninger ?? Hvor lenge har du gått på det ?? 

Går ikke på det nå, kan ikke huske det hadde verken virkning eller bivirkninger. Men det er lenge siden,ble faktisk seponert av en psykiater og ikke meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
46 minutter siden, Gutt1986 skrev:

Men jeg tåler jo ikke ssri medisiner :wacko: Brintellix vil jeg helst ikke bytte , etter all nedturer med SSRI , men som tillegg pille , så går det greit !! 

Du kan prøve Anafranil. Det er den beste medisin mot OCD  og den er ikke et SSRI Det er ett tricyclisk antidepressiva. Det er en veldig effektiv pille.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...