Gå til innhold

ferie


Madelenemie

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Joda, kjenner til det, men det roet seg og jeg kjenner x godt bok til å vite hvordan det hadde blitt om jeg hadde brukt det :) Nei huff, tør ikke tenke på det. 

Men alle skilsmisser er forskjellige og ser at det noen ganger kan være helt nødvendig. 

Også er advokater svært forskjellige. Heldigvis finnes det noen som er opptatt av å finne løsninger som primært er til det beste for familiens barn, og som derfor avstår fra å "stå på krava" i de situasjonene hvor det er lite å vinne og mye å tape. Problemet er å finne disse advokatene, det forutsetter at man har et nettverk som kjenner de ulike advokatens arbeidsmåte og profil i slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7/31/2017 den 19.04, Xtra skrev:

Mulig jeg ikke leste godt nok, jeg forstod ikke at de fortsatt bodde under samme tak da jeg skrev mitt svar. Jeg tok det for gitt at hun hadde krav på bidrag, det vet jeg jo egentlig ingen ting om.

 

Jeg reagerte også på mengden billetter, de aller fleste med to inntekter og normal økonomi er jo nødt til å begrense slikt, særlig om man har mange barn.

Vi bor ikke under samme tak.

det er jo derfor jeg søker bidrag fordi jeg prøver få stabilitet til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/31/2017 den 19.10, Xtra skrev:

Huff, litt av en situasjon du er havnet i, jeg har vondt av deg :(.

 

Men jeg er også enig i mye av det Nicklusheletida skriver over her, om hun har forstått situasjonen korrekt. Men ingen her kjenner jo hele situasjonen eller bakgrunnen for avgjørelsene som er tatt.

Hei!

Nicklusheletida, har ikke forstått situasjonen.

Men jeg greier meg, noen vil betale med 6000 kr for å lage en hjemmeside, problemet mitt er at jeg liker hjelpe andre uten å ta betalt for det, men nå har jeg et problem, og det er regningene som kommer.

Derfor skal jeg kanskje ta betalt for tjenester jeg liker gi, men lett det blir det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Madelenemie skrev:

Vi bor ikke under samme tak.

det er jo derfor jeg søker bidrag fordi jeg prøver få stabilitet til barna.

Men du skrev "bo i felles bolig", men du mener at dere begge eier denne sammen fortsatt?

Anonymkode: 8a1e6...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/31/2017 den 19.28, Nicklusheletida skrev:

Jeg vet ikke om alt har kommet frem jeg heller. 

Jeg forstår det slik at de bor under samme tak og jeg har aldri hørt om noen som mottar farsbidrag i en slik situasjon. 

 

 

Hei!

Da lever du i en slags illusjon av en egen verden, hvorfor skulle jeg trenge bidrag, hvis jeg levde med min ektemann, som har startet hate meg, plutselig, og selv om vi har så mange fine barn sammen?

:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/31/2017 den 18.57, Xtra skrev:

Det er ingen krigserklæring å be NAV om å kreve inn bidragene for deg. Men om du har advokathjelp vil jeg anta de kjenner til dette.

Hei!

Jeg elsker min tidligere ektemann, som nå hater meg, så jeg prøver så godt jeg kan å ikke gjøre noe galt.

Men han har faktisk gått fra å hevde jeg er hans livs kjærlighet til å hate meg,

og det syns jeg tyder på at det både skurrer og noe ikke er helt friskt.

Man går ikke fra å elske til å hate, det er unormalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg elsker min tidligere ektemann, som nå hater meg, så jeg prøver så godt jeg kan å ikke gjøre noe galt.

Men han har faktisk gått fra å hevde jeg er hans livs kjærlighet til å hate meg,

og det syns jeg tyder på at det både skurrer og noe ikke er helt friskt.

Man går ikke fra å elske til å hate, det er unormalt!

De to er nærere beslektet enn du aner, man kan også "hate" de man elsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/31/2017 den 19.42, Lillemus skrev:

Har du i det hele tatt krav på bidrag så lenge dere bor under samme tak? For 14 år siden, da jeg flyttet fra min eks, hadde man ikke krav på bidrag om man bodde i samme blokk engang!

Jeg hadde forøvrig fått hetta om min eks hadde krevd at vi skulle fortsette å bo sammen etter bruddet - jeg har ikke hørt om noen som har valgt en slik løsning og har ingen tro på at det vil fungere. Hva sier kjæresten din til at du fremdeles bor sammen med eksmannen din? Det hadde jeg ikke godtatt tror jeg.

Og å dra på en så dyr ferie når du knapt nok har penger til å få hverdagen til å gå rundt - det gjør man rett og slett ikke!

Hei!

Min kjæreste tar det ikke lett, hun bare forsøker gjøre som jeg mener er best.

Min ektemann vil vi skal fortsette leve slik, og at han kan valfarte til sine kjærester,

men når det er så avklart og avgjort at han har kjæreste, og jeg har fått en, ja så syns jeg man jammen får stå fordet, også får status eller hva han er så forbanna for rakne uten at man ødelegger for sine barn, og starter hate, irrasjonelt, et menneske, som ER viktig for ens barn, som man elsker, 

Jeg kan i motsetning til min mann, ikke kutte mine følelser for han, han har mange gode sider, og noen dårlige , særlig de jeg ble kjent med etter at jeg stod frem som homofil, 

Men til sist må man greie, være ærlig, logisk og rettvis, og ikke blande egne følelser inn, slik at man starter hate noen man ikke har grunn til å hate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/31/2017 den 20.07, Gargamel skrev:

Hei, Madelenemie .

Dere får kose dere på Olavsfestdagene. Du har skaffet en ganske rimelig overnatting for så mange, og det er ikke så enkelt å få en mye billigere ferie i Norge. Jeg synes ikke det er det viktigste å bekymre seg for akkurat nå, selv om man kan diskutere det også. 

Jeg mener det er én ting du skal fokusere på nå, og det er å avgjøre konflikten om bidrag uten å bruke mye mer penger på advokat. Si til advokaten at du ikke kan bruke mye mer. Snakk med nav. Snakk med kjæresten din eller andre som kan hjelpe deg.

Om mulig bør du se på om du faktisk kan unngå å betale alle advokatutgiftene. Var det klart avtalt på forhånd?

Hei!

Takk for godt svar.

Ja det var delvis avtalt, advokaten jobber med flere saker, og jeg har noen som vil betale, selv om jeg helst vil greie dette selv!

Vi hadde en flott ferie, og en flott leilighet og vert:-)

Og med penger fra div salg, har jeg i hvertfall ikke kreditt kort gjeld:-)

Advokaten vil også på nytt søke bistand og støtte for min gjeld, da jeg har en sånn sak, som gjør dette sannsynlig å få innvilget.

Men jeg lever aldri på forskudd, så det jeg ikke har fått på papiret, er i mitt hodet gjeld, til det motsatte er tilfelle.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/31/2017 den 20.55, frosken skrev:

Hei:-)

Du må få hjelp til å lage en økonomisk oversikt, slik at du slipper å bli redd når du åpner regninger. Du vil kunne få hjelp til dette hos nav, tror jeg, dersom du forklarer situasjonen og presiserer at du har autisme.

Jeg tror ikke helt at du kan ha pådratt deg 60 000 i advokatregning allerede? Jeg håper du har sagt til din advokat at du har autisme og ikke er vant til å håndtere økonomiske forhold i familien? Du må ikke prøve å late som om du forstår ting du foreløpig ikke helt forstår.

Når det gjelder barna, så er de gamle nok til å innse at din økonomiske situasjon nå er endret. Du må la være å kjøpe dyre klær eller si ja til kostbare ting. Dersom du får hjelp av nav til å få oversikt over økonomien og lage et budsjett, så vil du også se hvor mye penger du kan bruke på klær til barna.

Du kommer til å få oversikt etter hvert og ting vil løse seg på en eller annen måte. Men husk at du ikke må late som om du har oversikt over ting hvis du ikke har det.

Jeg tror din eksmann er såpass sint og såret at han ikke vil prøve å gjøre ting lett for deg. Jeg tror du trenger advokaten til å få ryddige forhold mellom dere, det er såpass mange detaljer som skal tas stilling til at jeg ikke tror at nav alene kan hjelpe til å få dette i orden.

Hei!

Jeg har en snill advokat, og jeg har vært åpen fra dag 1.

Advokat sa jeg har en fordel i min autisme, i forhold til en rekke forhold, så det er uproblematisk.

Advokat jobber på 3 paralelle saker, jeg ikke kan gå mer i dubden på.

Jeg har verdier jeg har solgt og kan selge, ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil, vil greie meg selv, min kjæreste er snill og betaler og betaler og betaler, men for meg er ikke det sånn jeg vil det skal være.

Selv om vi er en familie som hun sier, jeg vil også kjenne at jeg kan greie meg selv.

Jeg vil ikke havne i parasitt kategorien, jeg må føle at dette som jeg har startet, fordi det var nødvendig, det skal jeg greie.

Nav er veldig greie, de vil gi meg bostøtte, og annen hjelp, jeg har bare godt å si om dem, de forsøker med begrensede midler hjelpe så godt de kan. Den psykologiske støtten er det første som møter en, og den skal heller ikke ringaktes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, XbellaX skrev:

De to er nærere beslektet enn du aner, man kan også "hate" de man elsker.

Hei!

Nei det tror jeg ikke.

Jeg elsker min mann, og uansett hvor slem han har vært mot meg det siste året, så kan jeg ALDRI hate han.

Han er far til mine barn, og jeg har så mange gode minner med han.

Og derfor vil jeg alltid elske og holde av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Madelenemie skrev:

Hei!

Nei det tror jeg ikke.

Jeg elsker min mann, og uansett hvor slem han har vært mot meg det siste året, så kan jeg ALDRI hate han.

Han er far til mine barn, og jeg har så mange gode minner med han.

Og derfor vil jeg alltid elske og holde av han.

Han er kanskje såret. Det betyr ikke at han ikke har bånd til deg, han opplever kanskje akkurat nå at han hater deg fordi han er såpass glad i deg. Selv om det er umulig å forstå for deg så kan man ikke gjøre så mye med det. Forhåpentligvis går denne stormen også over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/1/2017 den 8.56, Xtra skrev:

Enig i at det synes lurt å be om rådgivning hos NAV, men tror ikke man skal forvente at de har eller klarer å få oversikt over hva MM har rett til å få med seg fra ekteskapet av eiendeler og annet. Til det trenger hun antakelig noe advokathjelp.

Hei!

Ja og det ser faktisk ut som min ektefelle har forsøkt svindle.

Han tenkte nok, ikke på dette som svindel, men gjorde ting som var gale, sett ut i fra en del forhold.

Det går derfor litt i min retning, jeg slipper batele for noen av de store lånene, da jeg ikke driver med aksjehandel, men mer om dette kommer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du skrev "bo i felles bolig", men du mener at dere begge eier denne sammen fortsatt?

Anonymkode: 8a1e6...a6a

Ja.

det er et begrep som heter brukstillatelse, og det kan gies til ektefelle ved spesielle behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, XbellaX skrev:

Han er kanskje såret. Det betyr ikke at han ikke har bånd til deg, han opplever kanskje akkurat nå at han hater deg fordi han er såpass glad i deg. Selv om det er umulig å forstå for deg så kan man ikke gjøre så mye med det. Forhåpentligvis går denne stormen også over.

Nei!

Han hater meg.

Han snakker stygt og nedsettende om meg til våre felles barn?

Dette er meget spesielt, uvanlig og rart!

Det er ufornuftig og irrasjonelt. Men sånn som han har skreket inn i mine ører, i alle år, så kan man forstå det inn i den personlighetsproblematikken, muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Madelenemie skrev:

Nei!

Han hater meg.

Han snakker stygt og nedsettende om meg til våre felles barn?

Dette er meget spesielt, uvanlig og rart!

Det er ufornuftig og irrasjonelt. Men sånn som han har skreket inn i mine ører, i alle år, så kan man forstå det inn i den personlighetsproblematikken, muligens.

Fryktelig trist at det er slik det er hos dere men det er dessverre ikke så uvanlig og "rart". Det er uansett ikke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, XbellaX skrev:

Fryktelig trist at det er slik det er hos dere men det er dessverre ikke så uvanlig og "rart". Det er uansett ikke bra. 

Hei!

 

Ja det er fryktelig trist.

Men det er uvanlig og rart fordi det er ulogisk, å snakke nedsettende om et menneske som er særs viktig for ens barn/avkom.

Det motsier, evolusjon og naturlig utvalg/ biologi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Takk for godt svar.

Ja det var delvis avtalt, advokaten jobber med flere saker, og jeg har noen som vil betale, selv om jeg helst vil greie dette selv!

Vi hadde en flott ferie, og en flott leilighet og vert:-)

Og med penger fra div salg, har jeg i hvertfall ikke kreditt kort gjeld:-)

Advokaten vil også på nytt søke bistand og støtte for min gjeld, da jeg har en sånn sak, som gjør dette sannsynlig å få innvilget.

Men jeg lever aldri på forskudd, så det jeg ikke har fått på papiret, er i mitt hodet gjeld, til det motsatte er tilfelle.

 

 

Hei.

Det virker som du har kontroll og får god hjelp. Jeg var redd for at du satt alene og at dette vokste over hodet på deg. Derfor et bekymret innlegg fra meg. 

Synd at ex-mannen din reagerer sånn. Jeg har inntrykk av at han er snill på bunnen,  men har et visst temperament. Det er den verste siden hans kommer frem nå. Man skal ikke snakke stygt om hverandre foran barna. Får håpe han roer seg ned og at dere samarbeider bedre etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg elsker min tidligere ektemann, som nå hater meg, så jeg prøver så godt jeg kan å ikke gjøre noe galt.

Men han har faktisk gått fra å hevde jeg er hans livs kjærlighet til å hate meg,

og det syns jeg tyder på at det både skurrer og noe ikke er helt friskt.

Man går ikke fra å elske til å hate, det er unormalt!

Jeg tror du har et annet følelsesliv enn folk flest :) 

Fra hans ståsted har han levd livet sitt på en løgn . Det å få vite etter mange års samliv at kjæresten din er homofil, ville fått frem de verste sidene i oss.  I hvert fall i meg, skal jeg innrømme. 

Men håper situasjonen roer seg for dere etter hvert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Da lever du i en slags illusjon av en egen verden, hvorfor skulle jeg trenge bidrag, hvis jeg levde med min ektemann, som har startet hate meg, plutselig, og selv om vi har så mange fine barn sammen?

:unsure:

Mulig det. Forvirringen fortsetter. Du skriver : Min x vil at vi fortsetter å leve slik mens han valfarter til sine kjærester. 

Men men, håper ting ordner seg til det beste for dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...