Gå til innhold

Klump fra skjeden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke mensen, ikke gravid med her hinn dagen når jeg var på toalettet "presset" jeg ut en klump fra skjeden. Den var svær! Ca 5-6 cm i diameter :-O helt blank, og akuratt som slim. Hva kan dette være?! Har vært borti bitte små klumper før men denne var jo gigantisk 🤔🤔🤔

Anonymkode: 33663...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Løsnet det som kom ut? Da kan man mistenke en tidlig abort. Du sier at du ikke har vært gravid, men du sluttet med p-pille for 3 måneder siden? Kan du utelukke at du kan ha vært gravid?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsnet? Usikker på hva du mener. Syns det lignet litt på utflod slik den er nå den er elastisk.  Bare at det som sagt var en svær klump.  Men den hadde verken blod, eller andre ting andre forklarer tidlig abort på. Er det noe måte å sjekke på om det var en tidlig abort? Eller er det umulig?

Jeg kan selvfølgelig ikke utelukke det annet enn at jeg tok en geaviditetstest forrige uke, men dette var jo 2 uker etterpå. Og før dette vi hatt lite sex - og "hoppet av i svingen" (jeg vet at det ikke er "safe") 

jeg har veldig uregelmessig mens, derfor jeg har sluttet på P-pillen. Kan gå mange måneder mellom hver gang, også plutselig har jeg det ofte og lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Noen ganger kan skjedeveggen presses ned så man kjenner en klump, men den trekker seg opp i skjeden igjen. Her var det snakk om en klump som kom ut? Hvis fosterhinnene er med og var hele, så behøver det ikke å være blodig. Du kan ikke nå i ettertid får klarhet for om det var en abort. Graviditetstesten kan bli negativ før en abort.

Hvilken p-pille brukte du? Vanligvis gir den regelmessige blødninger.

Du må vite at en kvinne på 23 år er i sin mest fruktbare periode, så prevensjon er viktig.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd sikkert 7 forskjellige P-piller, sprøyte, minipillen og får ikke regelmessig. Jeg er i et langvarig forhold, vi prøver ikke å bli gravid - men om det skulle skje så hadde det ikke blitt et problem. Derfor ikke så nøye på prevensjonen. 

 

Her kom klumpen ut ja..

så da må jeg egentlig bare gå i uvisshet om at jeg kan ha spontanaborter eller ikke. Men hvis det skulle vært noe annet, kan det være farlig? Eller kan det være utflod som har "stoppet opp" og samlet seg til en klump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er i all fall ikke farlig, uansett hva det er. Hvis du har hatt uregelmessige blødninger på alle typer av hormonell prevensjon, så synes jeg du bør få en sjekk. Mht abort, så ender nok halvparten av graviditeter med abort, og ofte så tidlig at det bare registreres som lett forsinket menstruasjon, eller kanskje som utflod?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...