Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en tid ti bake fødte jeg en jente ,en tid etter dette ble jeg syk og fikk diagnosen postpartum cardiomyopati. Idag er jeg på bedringens vei men det går sakte , ved hjelp av medisiner håper jeg og bli helt frisk.Finnes der noen statistik over denne form for sykdom.Har forstått at det er en veldig skjelden sykdom.Finnes der flere behandlingsformer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42259-undrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Svehill.

Du er den andre som spør om dette idag. Jeg har gitt et orienterende svar til "undrende, hjertebank så det holder", og det er fint om du går dit og leser mitt svar.

Jeg går ut fra at du er tilsagt regelmessige kontroller med ekkokardiografisk vurdering i denne perioden, og at også du får medikamentell støtte.

Som anført i det andre svaret forekommer peripartal cardiomyopati ved 1 : 1300-15000 graviditeter, og ca. 50 % blir helt restituert. Det er ikke så mange behandlingsalternativ som finnes, og den medikamentelle støtten går generelt ut på å redusere motstanden mot hjertearbeidet så langt det er mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42259-undrene/#findComment-159081
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...