aa-k-j Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Har fått tak i papirer fra min hjemkommune da jeg hadde jobb og oppfølgingda jeg bodde der. Først påsto de at de ikke hadde opplysninger om meg, men det ble fart i de da jeg "truet" med fylkesmannen. Det var faktisk ting i de opplysningen jeg ikke kjente til. Hadde oppfølging av et team fra sosialtjenesten og arbeidskontor som det het på den tid, kontor for funksjonshemmede (rehabilteringstjenesten) samt en koordinator fra kommunen. Fikk servicebolig og de sa vilkåret var at jeg skulle ha oppfølging i boligen og at det var særs viktig med det. Står ingenting om "vilkåret" i papirene. Fikk litt arbeid på en kafé som var et fritidstilbud til ungdommen et par dager i uka, men det arbeidet viste seg å være "støttekontakt" noe jeg ikke kjente til og hadde sagt jeg ikke ville ha. Det var kommet bekymringsmelding om plutselig endret adferd og det var indikasjon på psykisk ustabil funksjonsevne. De vurderte faktisk å sende bekymringsmelding til TIPS - prosjektet om meg var også mye feil i opplysningene mulig pga kommunikasjonssvikt. Til slutt står det at jeg trengte tettere og mer langsiktig oppfølging spesielt i forhold til arbeid, men det var etter jeg flyttet derfra (noe de på det tidspunkt ikke visste). Jeg halvveis rømte derfra noe jeg skulle mye tidligere. Var i papirene jeg ikke hadde kjennskap til, men blir for langt innlegg. Jeg har ikke hatt slik form for oppfølging etterpå og verken forrige eller kommunen jeg bor i nå vet noe om dette. Er nå 18 år siden og har fra jeg flyttet og hittil klart meg fint. Bortsett fra arbeid da. Ble ufør. Men reagerer på hvor lite informasjon jeg fikk om den såkalte oppfølgingen. Føler meg både lurt og løyet for og at jeg måtte "true" meg fylkesmannen for å få papirene sier jo sitt. Men hvorfor har ingen annen kommune nevnt slik oppfølging hvis den var så veldig viktig? Er lite som har endret seg siden den tid bortsett fra at jeg nå er blitt eldre. Har faktisk på noen områder mer problemer en jeg hadde på den tid. Stusser og er noe forvirret over dette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 4 minutter siden, aa-k-j skrev: Har fått tak i papirer fra min hjemkommune da jeg hadde jobb og oppfølgingda jeg bodde der. Først påsto de at de ikke hadde opplysninger om meg, men det ble fart i de da jeg "truet" med fylkesmannen. Det var faktisk ting i de opplysningen jeg ikke kjente til. Hadde oppfølging av et team fra sosialtjenesten og arbeidskontor som det het på den tid, kontor for funksjonshemmede (rehabilteringstjenesten) samt en koordinator fra kommunen. Fikk servicebolig og de sa vilkåret var at jeg skulle ha oppfølging i boligen og at det var særs viktig med det. Står ingenting om "vilkåret" i papirene. Fikk litt arbeid på en kafé som var et fritidstilbud til ungdommen et par dager i uka, men det arbeidet viste seg å være "støttekontakt" noe jeg ikke kjente til og hadde sagt jeg ikke ville ha. Det var kommet bekymringsmelding om plutselig endret adferd og det var indikasjon på psykisk ustabil funksjonsevne. De vurderte faktisk å sende bekymringsmelding til TIPS - prosjektet om meg var også mye feil i opplysningene mulig pga kommunikasjonssvikt. Til slutt står det at jeg trengte tettere og mer langsiktig oppfølging spesielt i forhold til arbeid, men det var etter jeg flyttet derfra (noe de på det tidspunkt ikke visste). Jeg halvveis rømte derfra noe jeg skulle mye tidligere. Var i papirene jeg ikke hadde kjennskap til, men blir for langt innlegg. Jeg har ikke hatt slik form for oppfølging etterpå og verken forrige eller kommunen jeg bor i nå vet noe om dette. Er nå 18 år siden og har fra jeg flyttet og hittil klart meg fint. Bortsett fra arbeid da. Ble ufør. Men reagerer på hvor lite informasjon jeg fikk om den såkalte oppfølgingen. Føler meg både lurt og løyet for og at jeg måtte "true" meg fylkesmannen for å få papirene sier jo sitt. Men hvorfor har ingen annen kommune nevnt slik oppfølging hvis den var så veldig viktig? Er lite som har endret seg siden den tid bortsett fra at jeg nå er blitt eldre. Har faktisk på noen områder mer problemer en jeg hadde på den tid. Stusser og er noe forvirret over dette Det som står på papiret og praksis er to forskjellige ting dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 1 time siden, stjernestøv skrev: Det som står på papiret og praksis er to forskjellige ting dessverre. Ja tydeligvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 1 minutt siden, aa-k-j skrev: Ja tydeligvis. Man får gjøre det beste man kan selv, men det går jo an å be om mer hjelp hvis du vil det. Kun du vet hva du trenger best 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 10 minutter siden, stjernestøv skrev: Man får gjøre det beste man kan selv, men det går jo an å be om mer hjelp hvis du vil det. Kun du vet hva du trenger best Vet faktisk ikke hva jeg trenger eller vil lenger er det som er problemet. Men vurderer å søke om støttesamtaler igjen. Spurte ei fra hjemmesykepleien om hu kjente noen som var flinke. Kjente til noen, men husket visst ikke navnet. Dessverre hadde jeg særs dårlig erfaring med psykepleieren jeg hadde ved tidligere støttesamtaler og liker ikke at kontoret hennes er over gangen for venterommet, men må jo bare prøve likevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 2 minutter siden, aa-k-j skrev: Vet faktisk ikke hva jeg trenger eller vil lenger er det som er problemet. Men vurderer å søke om støttesamtaler igjen. Spurte ei fra hjemmesykepleien om hu kjente noen som var flinke. Kjente til noen, men husket visst ikke navnet. Dessverre hadde jeg særs dårlig erfaring med psykepleieren jeg hadde ved tidligere støttesamtaler og liker ikke at kontoret hennes er over gangen for venterommet, men må jo bare prøve likevel. OK Ønsker deg lykke til! Sykepleiere kan være greie de å prate med, jeg har to 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 5 minutter siden, stjernestøv skrev: OK Ønsker deg lykke til! Sykepleiere kan være greie de å prate med, jeg har to Ja det kan de. Vil bare prøve å få navnet på ei som er flink først. Jeg har problemer med tillit og det å bli trygg på noen spes etter de tidligere samtalene. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 20 minutter siden, stjernestøv skrev: OK Ønsker deg lykke til! Sykepleiere kan være greie de å prate med, jeg har to Takk forresten 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.