Gå til innhold

Hvor lenge ventet/venter dere med sex i datingstadie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvor lenge dere venter/ ventet med sex i datingstadie? Eller hva mener dere er normalt? 

Jeg har datet en del via nettdating. Man kjenner jo ikke personene. Og derfor synes jeg at det er vanskelig å bare hoppe rett til sengs for tidlig. 

Jeg har opplevd å ha hatt sex på 2 date. Men er det ikke naturlig å ønske å bli kjent før man har sex? Man er jo totalt ukjent for hveandre Hva er deres mening? 

Anonymkode: f812b...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så individuelt at det blir umulig å svare på. Om kjemien er "perfekt" er det ikke uvanlig å ha sex første kvelden. Er man usikker, vel da venter du. Det er DU som selv avgjør når du er klar. 

Kjenner man det ikke på kroppen da? Det gjorde jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Det er så individuelt at det blir umulig å svare på. Om kjemien er "perfekt" er det ikke uvanlig å ha sex første kvelden. Er man usikker, vel da venter du. Det er DU som selv avgjør når du er klar. 

Kjenner man det ikke på kroppen da? Det gjorde jeg :) 

Jeg hadde en gang sex (kun oralsex) på første treffet. Det var i starten av året. Jeg følte at det virket for useriøst. Angret så bare det etterpå. Hørte plutselig ingenting fra han. Føler det virker feil å ha sex på en første-date når man ikke kjenner vedkommende fra før. 

Anonymkode: f812b...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en gang sex (kun oralsex) på første treffet. Det var i starten av året. Jeg følte at det virket for useriøst. Angret så bare det etterpå. Hørte plutselig ingenting fra han. Føler det virker feil å ha sex på en første-date når man ikke kjenner vedkommende fra før. 

Anonymkode: f812b...b3f

Som sagt så kommer det helt ann på kjemien. Mulig du er en person som ikke vil ha det på første, andre eller femte date? Og det er selvfølgelig greit! Er mannen/kvinnen keen så aksepterer dem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Andreaswell skrev:

Som sagt så kommer det helt ann på kjemien. Mulig du er en person som ikke vil ha det på første, andre eller femte date? Og det er selvfølgelig greit! Er mannen/kvinnen keen så aksepterer dem det.

Det er ikke alle som forsøker seg sexuellt så tidlig som første og andre date. Jeg må ærlig si at første er ekstremt tidlig med tanke på at det er første gangen man treffer hveandre..   

Anonymkode: f812b...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt greit å vente uansett hva man måtte føle på kroppen. Jeg er helt oppgitt over hvordan ting har utviklet seg i samfunnet i dag.  Hva er du ute etter ? Et varig forhold med kjærlighet , respekt og vennskap eller sex ?.

Anonymkode: a6690...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde sex første kvelden, så var vi hekta på hverandre. Men jeg hadde store problemer for jeg var så beskjeden, måtte være full hver gang vi hadde sex. Han var også beskjeden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hadde sex første kvelden, så var vi hekta på hverandre. Men jeg hadde store problemer for jeg var så beskjeden, måtte være full hver gang vi hadde sex. Han var også beskjeden. 

Jeg vil heller si dette har med sjenanse å gjøre enn beskjedenhet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Jeg vil heller si dette har med sjenanse å gjøre enn beskjedenhet :) 

Ok. Trodde det var det samme? Fikk alltid høre at jeg var så beskjeden av folk, sa jo ikke et ord uten at jeg ble spurt om noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt greit å vente uansett hva man måtte føle på kroppen. Jeg er helt oppgitt over hvordan ting har utviklet seg i samfunnet i dag.  Hva er du ute etter ? Et varig forhold med kjærlighet , respekt og vennskap eller sex ?.

Anonymkode: a6690...dc1

Jeg er tydeligvis ikke med i tiden jeg heller. Blir oppgitt av det hele. Hva er de ute etter... og du verden så fort de hopper til køys "to villt fremmede mennesker som ikke kjenner hveandre, og aldri har møtt hveandre går på en 30 minutters datetur for så å hoppe i køyen rett etterpå. For meg høres det helt crazy ut. Men blir samtidig litt oppgitt her jeg sitter. Jeg har veldig lyst å ha sex. Har ikke hatt et samleie på nesten ett år. Men jeg synes det heller ikke er kjekt å ha sex for så at han bare forsvinner. Sex er deilig men forsvinner han så sitter man jo igjen å føler seg litt skitten etterpå.... men jeg hungrer etter sex nå men men han som jeg datet i går forsøkte seg ikke på sex og egentlig er jeg glad for det. For jeg har følt meg så billig når jeg har hatt det tidlig. 

 

Anonymkode: f812b...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Trodde det var det samme? Fikk alltid høre at jeg var så beskjeden av folk, sa jo ikke et ord uten at jeg ble spurt om noe. 

Nei, beskjedenhet og sjenanse er ikke det samme, selv om de nok er beslektet og ordene av og til brukes om hverandre, dvs. at man bruker ordet beskjeden når man mener sjenert.

 

Ofte brukes betegnelsen beskjeden på barn som er sjenerte, jeg husker det godt fra barndommen selv. Men jeg tror ikke egentlig jeg var så beskjeden, jeg var bare veldig sjenert.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som forsøker seg sexuellt så tidlig som første og andre date.   

Anonymkode: f812b...b3f

Det har jeg da virkelig ikke påstått heller. 

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt greit å vente uansett hva man måtte føle på kroppen. Jeg er helt oppgitt over hvordan ting har utviklet seg i samfunnet i dag.  Hva er du ute etter ? Et varig forhold med kjærlighet , respekt og vennskap eller sex ?.

Anonymkode: a6690...dc1

Jeg og min ektefelle hadde sex første kvelden og har vært sammen i 11 år, gift i 6. Og jeg er 30 år. 

Sex første kvelden ødelegger ikke nødvendigvis sjangsen for et langvarig forhold. 

Men selvklart er det greit å vente også! Opp til hver enkelt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, beskjedenhet og sjenanse er ikke det samme, selv om de nok er beslektet og ordene av og til brukes om hverandre, dvs. at man bruker ordet beskjeden når man mener sjenert.

 

Ofte brukes betegnelsen beskjeden på barn som er sjenerte, jeg husker det godt fra barndommen selv. Men jeg tror ikke egentlig jeg var så beskjeden, jeg var bare veldig sjenert.

Men hva er forskjellen på beskjeden og sjenert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tydeligvis ikke med i tiden jeg heller. Blir oppgitt av det hele. Hva er de ute etter... og du verden så fort de hopper til køys "to villt fremmede mennesker som ikke kjenner hveandre, og aldri har møtt hveandre går på en 30 minutters datetur for så å hoppe i køyen rett etterpå. For meg høres det helt crazy ut. Men blir samtidig litt oppgitt her jeg sitter. Jeg har veldig lyst å ha sex. Har ikke hatt et samleie på nesten ett år. Men jeg synes det heller ikke er kjekt å ha sex for så at han bare forsvinner. Sex er deilig men forsvinner han så sitter man jo igjen å føler seg litt skitten etterpå.... men jeg hungrer etter sex nå men men han som jeg datet i går forsøkte seg ikke på sex og egentlig er jeg glad for det. For jeg har følt meg så billig når jeg har hatt det tidlig. 

 

Anonymkode: f812b...b3f

Sex mellom to mennesker som ikke kjenner hverandre er da virkelig ikke et nytt fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp noe interessant på tv2.no . En artikkel som heter :"Dette må du vite før du har sex med en ny person ". 

Anonymkode: a6690...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men hva er forskjellen på beskjeden og sjenert da?

Jeg forsøkte meg først på en forklaring og definisjoner, men droppet det fordi jeg regnet med å bli arrestert.

 

Sjenanse har med dårlig selvtillit å gjøre/være usikker på seg selv.

 

Beskjeden vil si at man er tilbakeholden og fordringsløs; man setter gjerne andre før seg selv, man forventer ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Jeg forsøkte meg først på en forklaring og definisjoner, men droppet det fordi jeg regnet med å bli arrestert.

 

Sjenanse har med dårlig selvtillit å gjøre/være usikker på seg selv.

 

Beskjeden vil si at man er tilbakeholden og fordringsløs; man setter gjerne andre før seg selv, man forventer ikke så mye.

Ok. Da hadde jeg begge deler da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...