Gå til innhold

Tverrfaglig samarbeid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kronisk somatisk  sykdom som krever oppfølging av spesialist i tillegg til psykisksykdom. Jeg har en fast lege på sykehuset som jeg går til og han er flink og ok som person. Men alt av behandling må vist skje i samarbeid med DPS, og fastlegen, kan ikke behandle meg uten dette samarbeidet sier han .

Detter  blir ganske mye arbeid for meg, for dette samarbeidet går ikke av seg selv ,jeg må be  fastlegen og DPS å avtale møter med spesialisten og så er det ikke lett for dem å få fatt på hverandre og å finne felles tidspunkter til å møtes.

Er det andre her som har erfaring fra  tverrfaglige samarbeid mellom fastlege,DPS  og spesialisthelsetjenesten i sykehus, eller andre steder som eks kommunen?

Hvorfor hadde du det ? 

Og hvordan fungerte  samarbeid?

Jeg synes også at hele samarbeidet er unødvendig, jeg er på frivillig paragraf ved DPS og har samtykkekompetanse, så egentlig burde spesialisten på sykehuset og jeg finne ut av behandlingen sammen, uten DPS.Føler meg på en måte litt umyndige gjort når DPS hele tiden skal bli tatt med på alle avgjøreler ..

Anonymkode: d631d...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kanuttius
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si hva mener du ?

Si at dette tverrfaglige ikke fungerer. Si hva som fungerer og hva du kan klare seg bedre uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at uten tverrfaglig samarbeid så blir det ingen behandling og behandling for min sykdom må jeg ha.Selvfølgelig har jeg sagt at jeg synes at samarbeidet er unødvendig, flere ganger.

Har tenkt på å bytte spesialist men da blir det langt å reise og så er jeg stygt redd for at DPS- nissen finner en måte å bli med på lasset uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...