Gå til innhold

Nå kaster jeg meg ut på virkelig dypt vann...

emilie321

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som har begynt med data sent, fikk sent smart telefon og begynte her inne for ikke så lenge siden. At jeg overhodet har begynt med disse tingene kan jeg mye takke min datter for, hun pusher på. Det er også hun som har lært meg å bruke disse tingene, noe jeg er svært takknemlig for.

I de to siste årene har jeg mer og mer kastet meg uti ting. Nå skal jeg til pers igjen.

Turte nå for første gang å legge ut bilde av meg selv på Facebook, og i den forbindelse så sa jeg nærmest for spøk til datteren min at det neste blir møteplassen....     Det skulle jeg ikke gjort... for hun sa da gledesstrålende at hun kom hit neste helg, så skulle hun hjelpe meg med å lage en profil.  Når hun nå har bestemt seg for det så gir hun seg ikke. (Eksen hadde knapt nok flyttet ut før hun maste om at jeg måtte få meg en ny kjæreste, så dette har hun ønsket i mange år)

Føler nå at jeg kaster meg ut på virkelig dypt vann. Har jo ingen erfaring i dating, og vært fall ikke via nettet. Har nå en uke å forberede meg på, både mentalt og praktisk.     Åh....hvorfor kan ikke jeg passe munnen min... Blir helt nummen jeg...

Spørsmålene er mange.   Er det noen som kan gi meg noen råd og tips?     Hva må jeg passe meg for?  Er det noe jeg bør/ikke bør skrive? Hva bør jeg ta med om meg selv? Er det noe jeg bør la være å skrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er kjempetøft av deg å gjøre dette. Det kommer helt sikkert til å bli en spennende tid du har i møte. Selv har jeg tenkt på det samme, men har heldigvis kan en kanskje si, ikke en datter som pusher på. Sønnen min holder seg langt unna kjærlighetslivet mitt:). Skriv litt om personligheten din og hva du liker å gjøre. Så de får et lite inntrykk av hvem du er. Dette går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gargamel skrev:

Lykke til. Jeg har ingen sjekketriks. Du virker som en flott dame jeg håper du finner deg en mann. 

Takk for fine ord. Har det i grunnen greit som singel, men det hadde jo vært koselig å få oppleve kjærligheten slik jeg innbiller meg at den er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2017 den 22.44, tilstede skrev:

Synes det er kjempetøft av deg å gjøre dette. Det kommer helt sikkert til å bli en spennende tid du har i møte. Selv har jeg tenkt på det samme, men har heldigvis kan en kanskje si, ikke en datter som pusher på. Sønnen min holder seg langt unna kjærlighetslivet mitt:). Skriv litt om personligheten din og hva du liker å gjøre. Så de får et lite inntrykk av hvem du er. Dette går bra.

Ja, det er et stort skritt for meg. Synes det er vanskelig å skrive noe positivt om meg selv, men jeg skal prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Kast deg uti det, men vær forberedt på at du kan møte mye rart, men også mye bra :) Dette kan dessuten være bra mtp vår sunne livsstil framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.9.2017 den 9.45, emilie321 skrev:

Spørsmålene er mange.   Er det noen som kan gi meg noen råd og tips?     Hva må jeg passe meg for?  Er det noe jeg bør/ikke bør skrive? Hva bør jeg ta med om meg selv? Er det noe jeg bør la være å skrive?

Hvis du virkelig ikke vil så gjør du det ikke, samme hvor mye datteren din maser - sant? Lov oss det. 

Men har du lyst så kjør på! :) Det er jo helt uforpliktende og du trenger ikke møte noen. Ta det helt rolig, det er mange rare folk der ute og ikke få fnatt om du får mange rare svar, bare slett dem og glem dem. Ikke gi ut fullt navn, adresse og telefonnummer og dersom dere skal begynne å sende mail så lag deg en anonym e-postkonto (hotmail, live e.l.), ikke bruk jobb-eposten liksom. Dersom du har med bilde er det større sjanse for å få treff, ikke legg ut om ekser, men skriv at du har vært singel i x år f.eks uten å utbrodere det noe mer. Skriv litt om interesser og hva du søker i en partner, men ikke kjempelagt, det er det ingen som gidder lese uansett. Jeg skrev at jeg overhodet ikke er noen husmoremne uten at det så ut til å skremme noen. ;) For meg var det også viktig at han ikke røyker så det tok jeg med som et punkt, men om det ikke spiller noen rolle for deg så trenger du ikke nevne det.

Om det kommer så langt at du skal treffe noen så vær forsiktig. Jeg tok alltid mine forholdsregler:

- minst en person fikk vite at jeg skulle treffe noen, vedkommendes navn og mobilnr og beskjed om å ringe meg om jeg ikke ga lyd fra meg innen et visst tidspunk (paranoid? kanskje)

- møt ikke vedkommende på et øde sted, jeg valgte å treffes på et mindre formelt spisested i sentrum

- ikke føl deg forpliktet til å ha sex, verken på første eller femte date om så er, kun dersom du virkelig har lyst!

Lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Lillemus skrev:

Hvis du virkelig ikke vil så gjør du det ikke, samme hvor mye datteren din maser - sant? Lov oss det. 

Men har du lyst så kjør på! :) Det er jo helt uforpliktende og du trenger ikke møte noen. Ta det helt rolig, det er mange rare folk der ute og ikke få fnatt om du får mange rare svar, bare slett dem og glem dem. Ikke gi ut fullt navn, adresse og telefonnummer og dersom dere skal begynne å sende mail så lag deg en anonym e-postkonto (hotmail, live e.l.), ikke bruk jobb-eposten liksom. Dersom du har med bilde er det større sjanse for å få treff, ikke legg ut om ekser, men skriv at du har vært singel i x år f.eks uten å utbrodere det noe mer. Skriv litt om interesser og hva du søker i en partner, men ikke kjempelagt, det er det ingen som gidder lese uansett. Jeg skrev at jeg overhodet ikke er noen husmoremne uten at det så ut til å skremme noen. ;) For meg var det også viktig at han ikke røyker så det tok jeg med som et punkt, men om det ikke spiller noen rolle for deg så trenger du ikke nevne det.

Om det kommer så langt at du skal treffe noen så vær forsiktig. Jeg tok alltid mine forholdsregler:

- minst en person fikk vite at jeg skulle treffe noen, vedkommendes navn og mobilnr og beskjed om å ringe meg om jeg ikke ga lyd fra meg innen et visst tidspunk (paranoid? kanskje)

- møt ikke vedkommende på et øde sted, jeg valgte å treffes på et mindre formelt spisested i sentrum

- ikke føl deg forpliktet til å ha sex, verken på første eller femte date om så er, kun dersom du virkelig har lyst!

Lykke til! :) 

Tusen takk Lillemus:)

Saken er jo at jeg har lyst til å møte noen, men er redd for å legge meg ut for hogg på nettet. Nå har jeg jo fått litt trening med å skrive på nettet her på Dol, det er jeg glad for. Føler at jeg begynner å tørre mer og mer. Skjønner bare ikke helt at en ordentlig mann kan like en som meg, men har begynt å vingle fra å tro mer på meg selv til og overhode ikke tro. Det hadde vært koselig å møtt en snill mann.

Skal prøve å følge rådene dine så godt jeg kan, synes de hørtes fornuftige ut - særlig det om og ikke være et husmoremne....hehe, det passer også godt på meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...