Gå til innhold

Hva bør jeg stemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilleggs informasjon.. Jeg har barn, er ikke invandringsmotstander. men alt med måte. Er opptatt av at vi skal ivareta dem som kommer. Liker ikke privatisering så godt..

Anonymkode: f80e1...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilleggs informasjon.. Jeg har barn, er ikke invandringsmotstander. men alt med måte. Er opptatt av at vi skal ivareta dem som kommer. Liker ikke privatisering så godt..

Da er det vel venstresiden, da. Rødt, f eks? De er enda bedre for dårlig stilte mennesker enn Arbeiderpartiet. Tror jeg. 

Anonymkode: acc15...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel venstresiden, da. Rødt, f eks? De er enda bedre for dårlig stilte mennesker enn Arbeiderpartiet. Tror jeg. 

Anonymkode: acc15...bb2

Et parti tuftet på marxistisk ideologi, som er mot privat eiendomsrett og vil ha Norge ut av NATO? Nei, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra det du skriver her ville jeg tenkt Venstre. Problemet er at det blir nesten som å kaste bort en stemme, i tillegg kan man risikere nåværende statsminister fortsetter. Jeg tror jeg ville vurdert Arbeiderpartiet for deg.

Anonymkode: be988...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter
1 time siden, gråstein skrev:

Et parti tuftet på marxistisk ideologi, som er mot privat eiendomsrett og vil ha Norge ut av NATO? Nei, takk.

De er jo ikke helt der lenger, bortsett fra det siste. På samme måte som at KrF ikke vil ha et fundamentalistisk kristent styre i Norge. Du finner mye bra og menneskevennlig både i marxismen og kristendommen, når en legger vekk tanken på det totalitære som begge gir rom for i sin mest ekstreme form. Og Rødt vil definitivt styrke rettighetene til de som har det vanskelig i dag. Det vil vel hele venstresida for den del. Men de har jo sine (for meg) uspiselige greier de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Maggie55 skrev:

La bli bare. La komme det som kommer. Det gjør jeg.😊

Du som er såpass misfornøyd med dagens samfunn burde da i hvertfall bruke stemmeretten din til å faktisk gjøre noe med situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, yellow ledbetter skrev:

De er jo ikke helt der lenger, bortsett fra det siste. På samme måte som at KrF ikke vil ha et fundamentalistisk kristent styre i Norge. Du finner mye bra og menneskevennlig både i marxismen og kristendommen, når en legger vekk tanken på det totalitære som begge gir rom for i sin mest ekstreme form. Og Rødt vil definitivt styrke rettighetene til de som har det vanskelig i dag. Det vil vel hele venstresida for den del. Men de har jo sine (for meg) uspiselige greier de også.

Berit Jagmann fra partiet uttalte til Klassekampen tidligere i år: – Rødt er et marxistisk revolusjonært parti. 

Rødt har tidligere klart og tydlig sagt de vil avskaffe kapitalismen og privat eiendomsrett.

Fagfornundet har ikke villet gi penger til Rødt: «Vi kan heller ikke si til våre medlemmer at vi støtter motstand mot privat eiendomsrett. Våre medlemmer vil eie sin bolig» (forbundsleder Mette Nord).

De er flinke til å love at ting skal være "gratis", men hvordan skal dette finansieres? Nei, set det avslører partileder Bjørnar Moxnes at de ikke har sett på!!!!

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/ooolB/Ordet-gratis-nevnes-25-ganger-i-Rodts-forslag-til-partiprogram-Les-hva-partiet-mener-du-skal-slippe-a-betale-for

Ordet gratis nevnes 25 ganger i Rødts forslag til partiprogram:

Barnehage, skole, SFO, høyere utdanning, helsetilbud til lærlinger og elever på videregående, norskopplæring, prevensjon, voldsalarm, dokumenter man ber innsyn i, ferger, kollektivtransport i store byer, kulturskole, leie av instrumenter og aviser og tidsskrifter på nett er blant det som skal være gratis.

I tillegg vil de fjerne egenandelen på helse- og tanntjenester, etterskoletilbud fra ungdom med særskilte behov og sterilisering av både kvinner og menn.

Samtidig ønsker de å heve minstepensjonen, reversere pensjonsforliket, fullstipendiere alle studenter og doble barnetrygden.

Hva alt som foreslås i programmet vil koste, avslører partileder Bjørnar Moxnes at de ikke har sett på.

– Det skal vi be Finansdepartementet regne på når vi er inne på Stortinget. Da kan de regne på effekten på vårt alternative budsjett. Nå er vi ikke der riktig ennå, så det er vanskelig å få anslått det, sier han.

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jo du har mye rett i det. Skal man legge grunnlag for fremtidige klager og syt bør man gjøre seg umaken å stemme det synes jeg også. Igrunnen veldig enig i det. Ingen alene er skyld i alt rotet i verden

Men jeg er opptatt av hvorfor vi er så mange bare føler utmattelse av alt helt uvirkelige og ting ingen vel ville forutsett i verden.

Kanskje det bare er at vi mennesker har så lett for å ta ut mot andre hva vi har opplevet selv.

Man kan lett overvurdere alt sin bærevne  og bærekraft. Det engster vel mest.

Godt valg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Andreaswell skrev:

Aldri vært så vanskelig å stemme som nå :blink:

Jeg syns det er enkelt. For en best mulig fremtid for dette landet, stemmer jeg Høyre.

Anonymkode: a0d5d...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg stemt hadde jeg stemt Ap som tryggeste alternativ men jeg velger i solidaritet med min mor å avstå fra stemmegivning.

Vi fikk opplyst at hvis de skulle komme hjem å hente hennes stemme så måtte hun ha iallefall bankkort med bilde og det har hun ikke. Det var ikke nokk at jeg bevitnet at hun var hun og jeg var jeg. Eneste mulighet ellers var å være personlig bekjent med noen i valgstyret. (Minner om på søttitall som man kunne søke opptak i Forsvaret Man måtte ha to underskrifter av to personer utenom familie som gikk god for en.Jeg hadde ingen av noe slag men det torde jeg ikke si til noen)

Nytter lite . River snart i stykker mine eksamener eller meteoritter.

Som sagt jeg stiller solidarisk med min mor som jeg alltid har gjort. 

Moralen deres får man ha i fred for meg.Takk som byr.

Anonymkode: 04048...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk opplyst at hvis de skulle komme hjem å hente hennes stemme så måtte hun ha iallefall bankkort med bilde og det har hun ikke.

Har dere ikke fått valgkort?  Bor dere der det står i Folkeregisteret at dere bor?  (Hvis ikke, kan dere gå glipp av ting.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
13 timer siden, gråstein skrev:

Berit Jagmann fra partiet uttalte til Klassekampen tidligere i år: – Rødt er et marxistisk revolusjonært parti. 

Rødt har tidligere klart og tydlig sagt de vil avskaffe kapitalismen og privat eiendomsrett.

Fagfornundet har ikke villet gi penger til Rødt: «Vi kan heller ikke si til våre medlemmer at vi støtter motstand mot privat eiendomsrett. Våre medlemmer vil eie sin bolig» (forbundsleder Mette Nord).

De er flinke til å love at ting skal være "gratis", men hvordan skal dette finansieres? Nei, set det avslører partileder Bjørnar Moxnes at de ikke har sett på!!!!

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/ooolB/Ordet-gratis-nevnes-25-ganger-i-Rodts-forslag-til-partiprogram-Les-hva-partiet-mener-du-skal-slippe-a-betale-for

Ordet gratis nevnes 25 ganger i Rødts forslag til partiprogram:

Barnehage, skole, SFO, høyere utdanning, helsetilbud til lærlinger og elever på videregående, norskopplæring, prevensjon, voldsalarm, dokumenter man ber innsyn i, ferger, kollektivtransport i store byer, kulturskole, leie av instrumenter og aviser og tidsskrifter på nett er blant det som skal være gratis.

I tillegg vil de fjerne egenandelen på helse- og tanntjenester, etterskoletilbud fra ungdom med særskilte behov og sterilisering av både kvinner og menn.

Samtidig ønsker de å heve minstepensjonen, reversere pensjonsforliket, fullstipendiere alle studenter og doble barnetrygden.

Hva alt som foreslås i programmet vil koste, avslører partileder Bjørnar Moxnes at de ikke har sett på.

– Det skal vi be Finansdepartementet regne på når vi er inne på Stortinget. Da kan de regne på effekten på vårt alternative budsjett. Nå er vi ikke der riktig ennå, så det er vanskelig å få anslått det, sier han.

Ja, det er mye som ikke er gjennomførbart der. Men jeg tror de kanskje kan være med å pushe Arbeiderpartiet i (det jeg mener er) rett retning om de kommer i posisjon som et støtteparti på Stortinget. Men ellers tror jeg i grunnen det er bare Arbeiderpartiet og Høyre som har en politikk som er fullt gjennomførbar. De andre partiene har vel mer en rolle som påvirkere i en eller annen retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør stemme på et parti som sikrer mat, helsetjenester og tak over hodet til folk som ikke er i stand til å jobbe. 

Alle partier på venstresiden gjør det. SV passer nok best for deg, men arbeiderpartiet er også et godt alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er enkelt. For en best mulig fremtid for dette landet, stemmer jeg Høyre.

Anonymkode: a0d5d...6b1

Men det er en påstand, ikke fakta. Jeg vet hva jeg ikke skal stemme, og høyre er en av de :P Men fortsatt et vanskelig valg syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Det er vanskelig. Jeg er ikke enig med noen i alt. Så valget står mellom å la være eller stemme på et av de partiene jeg er minst uenig med. Eller der jeg stort sett er unig i saker som ikke er veldig viktige for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...