Gå til innhold

Hvor ofte drikker dere alkohol ?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun I ferie. 

Anonymkode: 382de...bf6

Tror det er mange som kun drikker alkohol når de er på ferie. Det er vel derfor de sitter med halvliterne sine til alle døgnets tider før avgang fra Gardermoen ;)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg drikker ikke stort. Kan gå ukesvis i mellom, men drikker litt mer øl om sommeren. Har jeg jobbet ute i varmen, tatt meg en god dusj og satt meg ned for kvelden i helgene, så synes jeg det er veldig godt med ei flaske øl. Kan av og til ta to, men det er sjeldent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2017 den 8.26, Xtra skrev:

Tror det er mange som kun drikker alkohol når de er på ferie. Det er vel derfor de sitter med halvliterne sine til alle døgnets tider før avgang fra Gardermoen ;)

I sommer var det ille. Jeg begynte å bli bekymret om at jeg kunne ha blitt en ferie-alkoholiker haha. Drakk faktisk hver dag da vi var en uke i syd ;) .

Skulle liksom ikke drikke alkohol før vi satt oss på et fly. Men på Schiphol i Amsterdam så klarte jeg å drikke en stor halvliter med Heineken.... ;):D . Da jeg satt meg på flyet så sa jeg: jeg har ikke drukket alkohol før jeg sitter meg inn på fly... også sa jeg : vent .. jeg drakk jo en halvliter før jeg satt meg innpå, - tenkte ikke på det :D 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

I sommer var det ille. Jeg begynte å bli bekymret om at jeg kunne ha blitt en ferie-alkoholiker haha. Drakk faktisk hver dag da vi var en uke i syd ;) . 

Det er vel temmelig vanlig å drikke alkohol hver dag på ferie. Jeg gjør omtrent bestandig det, men kanskje bare én enhet noen dager og flere andre dager.

 

Å drikke og å DRIKKE er jo to forskjellige ting ;)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Xtra skrev:

Det er vel temmelig vanlig å drikke alkohol hver dag på ferie. Jeg gjør omtrent bestandig det, men kanskje bare én enhet noen dager og flere andre dager.

 

Å drikke og å DRIKKE er jo to forskjellige ting ;)

Ja, jeg drakk til hvert måltid omtrent hele dagen på ferie, men var deilig i varmen med kald øl, og en vin på kvelden. Helt nydelig :) . Men er det ferie så er det ferie ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg godt under 9 enheter pr. uke, blant annet med tanke på at alkohol kan øke risikoen for brystkreft, tror det er mange som ikke er klar over det:

https://www.nrk.no/livsstil/alkohol-oker-brystkreft-faren-1.7153212

Men jeg er veldig glad i øl og kunne godt ha tenkt meg å drikke det til maten hver dag. Det gjør jeg ikke, men det blir noen dråper på fredager og lørdager, av og til også på søndag. Bortsett fra på ferietur kjører jeg alltid alkoholfrie dager fra mandag til torsdag. I Syden (ei uke i året) drikker jeg nok en liter øl hver dag.

Det er så sabla godt etter stranden og før dusj og middag, bare sitte og kope.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2017 den 16.55, Gargamel skrev:

Virker ikke som du har noe problem i det hele tatt, nei. Du er i alle fall laaangt, langt under grensen til WHO, som er 14 enheter i uken for kvinner. Ikke noe mål å nå den grensen, da. 

Forskere har dokumentert at selv relativt beskjedent inntak av alkohol øker risikoen for brystkreft, så for å være på den sikre siden bør man nok drikke atskillig mindre enn 14 enheter pr. uke, jeg siterer:

230 brystkrefttilfeller kunne vært unngått i Norge per år dersom alkohol ikke lenger ble brukt blant kvinner.

I underkant av 3000 norske kvinner rammes av sykdommen hvert år.

- Hvis du drikker et glass vin om dagen øker du risikoen for brystkreft med 10-15 prosent, ifølge Kjærheim (forsker).

Legger du til enda et glass per dag øker du risikoen din med 20-30 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst en grå og kjedelig mus... ;) Jeg forsøker å ikke røre alkohol pga. medisinske årsaker. Dessuten synes jeg at både øl, vin og sprit lukter forferdelig.

Men jeg har ett unntak; 1-2 ss Minttu i kakao i ny og ne... Det smaker som flytende After Eight.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke alkohol. Tror jeg hadde blitt hekta hvis jeg hadde begynt med det. Med en konstant indre uro hadde det blitt for fristende. Føler at det er få som respekterer mitt valg. 

Anonymkode: 96a08...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drikker ikke alkohol. Tror jeg hadde blitt hekta hvis jeg hadde begynt med det. Med en konstant indre uro hadde det blitt for fristende. Føler at det er få som respekterer mitt valg. 

Anonymkode: 96a08...0d2

Jeg drakk ikke alkohol før heller. Det var veldig kjekt hver gang noen aksepterte det. Men det fantes alltid folk som spurte om hva som gikk av meg som ikke drakk. 

Jeg drikker i helgene, og nå sitter jeg faktisk med en iskald øl i sofaen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker vel 3 ganger i uka ca, denne uka drakk jeg rundt 20 halvlitere. Det er for mye, jeg må trappe kraftig ned, legge penger og bankkort igjen hjemme. Har et problem med at når jeg starter å drikke, så stopper jeg ikke. Men går som regel bra hvis jeg skal på jobb dagen etterpå, virker disiplinerende.

Så hverken du eller noen andre her har noe problem. Jeg må derimot skjerpe meg. Alkohol i større mengder over lang tid er kreftfremkallende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Drikker sjeldent. På ferie Kanskje en cider på kvelden. Sånn drikking på fest tåler jeg ikke. Er livredd for å si eller gjøre noe som avslører meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎09‎.‎2017 den 8.26, Xtra skrev:

Tror det er mange som kun drikker alkohol når de er på ferie. Det er vel derfor de sitter med halvliterne sine til alle døgnets tider før avgang fra Gardermoen ;)

Haha! Ja, er det noe som er "typisk norsk" så er det å bøtte innpå med alkohol på flyplassen før utreise! Og så snart flyet er oppe i lifta og setebelteskiltet slukkes blir det laang kø i mdtgangen med folk som må på do og tømme tanken. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare drukket alkohol en gang i mitt liv. Det var i mai i år. Og da var det bare å smake på en eplecider og en pærecider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...