Gå til innhold

Bruker dere noe kosttilskudd?

Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

I såfall hvilke?

Jeg har alltid hørt at kosttilskudd er noe man bare bør innta dersom man ikke klarer på grunn av forskjellige grunner og kanskje alvorlig sykdom å få i seg særlig mye vanlig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Maggie55 skrev:

I såfall hvilke?

Jeg har alltid hørt at kosttilskudd er noe man bare bør innta dersom man ikke klarer på grunn av forskjellige grunner og kanskje alvorlig sykdom å få i seg særlig mye vanlig mat.

Jeg tar tran (sitrontran) og en multivitamintablett. Dessverre er mye av maten vi spiser mye mindre næringsrik nå enn for 50 år siden, mer utarmet jord og mat som er sprengdyrket med kunstgjødsel gir gjerne mindre vitaminer og mineraler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg magnesium 600 mg, multi vitamin, D-vitamin og kaleorid. Burde nok tatt tran også. 

Ligger lavt på blodprøver av magnesium, D-vitamin og kalium. Multi vitamin har en tidligere fastlege rådet meg til å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maggie55 skrev:

I såfall hvilke?

Jeg tar magnesium for å få gått på do. Ellers tenkte jeg å se om jeg får tak i perikumolje på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar tran og B-vitamin, fordi en blodprøve avslørte at jeg hadde for små lagre av B- og D-vitamin. Dette antakelig etter sykdom og behandling for noe tid tilbake.

Kan være lurt å sjekke slikt ved blodprøve av og til. Om man ikke har noen mangler og har et normalt, variert og rimelig sunt kosthold har jeg ikke tro på å ta vitaminer og kosttilskudd.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...