Gå til innhold

Hva er deres erfaring med jobbintervju?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva blir man spurt om? Hva er arbeidsgiver ute etter å vite? Kan de spørre om hvordan helsen er og har vært? 

Hilsen en som ønsker å stille sterkest mulig på jobbintervju. 

Anonymkode: 12730...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan sikkert være mye forskjellig, men jeg tror ikke det er vanlig eller lovlig å spørre direkte om helsen til folk. Vi pleier nok å gå gjennom CV'en og det er nok naturlig at den som søker kommenterer det hvis det er store hull. Ikke diagnoser, men at de møtte veggen e.l. Du er ikke forpliktet til å si noe som helst.

Det spørsmålet vi stiller oss er: "Kan vi gi en oppgave til denne personen og stole på at det blir gjort på en ok måte?" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gargamel skrev:

Det kan sikkert være mye forskjellig, men jeg tror ikke det er vanlig eller lovlig å spørre direkte om helsen til folk. Vi pleier nok å gå gjennom CV'en og det er nok naturlig at den som søker kommenterer det hvis det er store hull. Ikke diagnoser, men at de møtte veggen e.l. Du er ikke forpliktet til å si noe som helst.

Det spørsmålet vi stiller oss er: "Kan vi gi en oppgave til denne personen og stole på at det blir gjort på en ok måte?" 

Takk for svar. Det gjør at jeg stiller litt bedre forberedt. 

Anonymkode: 12730...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva blir man spurt om? Hva er arbeidsgiver ute etter å vite? Kan de spørre om hvordan helsen er og har vært? 

Hilsen en som ønsker å stille sterkest mulig på jobbintervju. 

Anonymkode: 12730...401

 

Jeg ble bl.a. spurt om:

Hvorfor passer du til denne jobben?

Hva er dine sterke og svake sider?

Hvordan ville du ha utført/håndtert følgende arbeidsoppgave...

Det er en bok som heter "101 perfekte svar på de vanskeligste jobbintervjuspørsmålene" av Ron Fry som kan være verdt å ta en titt på om du har tid. Lykke til på intervju! :) Fokuser på pusten, snakk rolig og ha et fast håndtrkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...