Gå til innhold

Mensen kommer jo aldri........


Gjest Caja

Anbefalte innlegg

Er nå på dag 85 (!!!!) i denne syklusen. Var hos legen for to uker siden. Det ble tatt mange blodprøver, men ingenting unormalt ble funnet. Dersom mensen ikke var kommet tilbake innen 4 uker skulle jeg få ny time hos henne. Det er 7-8 måneder nå siden jeg sluttet på Trinordiol. Har selvfølgelig ikke lyst å gå å vente på hjelp i lange tider dersom jeg kan slippe det. Har jo så lyst på barn!!! Hva kan jeg egentlig forvente av legen??? Kan jeg gå til en privat klinikk med dette problemet?? Isåfall vet noen om en i Stavanger området??

Takknemelig for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 85... hvis jeg skal regne denne syklusen i dager, kommer jeg til.... 270??? :) Jeg slutta også på trinordiol, før jul, og har ikke hatt mensen siden. Tok legen din hormonprøver som blir sendt til hormonlabratoriet for undersøkelser? Vet ikke om det bare er gynekologer som tar disse prøvene, i så fall burde du skaffe deg en henvisning til gynekolog. Jeg hadde overproduksjon av androgene hormoner (det er vel ikke påvist at sånnt kommer av p-pillebruk), og skal på hormonkur for å få igang mens og eggløsning. Så jeg håper det blir så enkelt som det høres ut, og at alt lar seg løse "kjemisk"....

Lykke til til deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 85... hvis jeg skal regne denne syklusen i dager, kommer jeg til.... 270??? :) Jeg slutta også på trinordiol, før jul, og har ikke hatt mensen siden. Tok legen din hormonprøver som blir sendt til hormonlabratoriet for undersøkelser? Vet ikke om det bare er gynekologer som tar disse prøvene, i så fall burde du skaffe deg en henvisning til gynekolog. Jeg hadde overproduksjon av androgene hormoner (det er vel ikke påvist at sånnt kommer av p-pillebruk), og skal på hormonkur for å få igang mens og eggløsning. Så jeg håper det blir så enkelt som det høres ut, og at alt lar seg løse "kjemisk"....

Lykke til til deg også!!

Takk for svar MonaXXVI!

Jeg bør vel egentlig ikke klage jeg da med "bare" 85 dager:-))

Legen jeg var hos ville ikke henvise meg til gynekolog før det var gått over ett år med prøving. Selv syns jeg det er veldig lenge å vente. Forstår ikke helt hvorfor det skal være nødvendig å vente så lenge når det er tydelig at ting er ut av kurs hos meg!! Prøvene de tok hos legen skulle påvise om det var noen form for hormonforstyrrelser. De kom som nevnt tilbake uten at noe ble funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar MonaXXVI!

Jeg bør vel egentlig ikke klage jeg da med "bare" 85 dager:-))

Legen jeg var hos ville ikke henvise meg til gynekolog før det var gått over ett år med prøving. Selv syns jeg det er veldig lenge å vente. Forstår ikke helt hvorfor det skal være nødvendig å vente så lenge når det er tydelig at ting er ut av kurs hos meg!! Prøvene de tok hos legen skulle påvise om det var noen form for hormonforstyrrelser. De kom som nevnt tilbake uten at noe ble funnet.

Jeg har også uregelmessige menstruasjoner og har prøvd å bli gravid siden feb/mars.Legen min ville heller ikke ta noen slags prøver før "året" var gått.(men jeg fikk heller ikke hormonprøve)Ting er ute av kurs og hvem vet det ikke bedre enn vi selv!?Må vel prøve en annen lege:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Når mensen ikke kommer og man ikke er gravid, er årsaken manglende eggløsning. Du bør få tabletter for å stimulere eggløsning (Pergotime/Clomivid). Det er ingen grunn til bare å vente og se det an. Du kan gjerne søke en privat klinikk, se i telefonkatalogen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...